Usoare, de vacanta

never stop exploring

Filme, fara numar.

Dredd – o mizerie (rip-off la mult-mai-plinul-de-actiune The Raid). 2/10

The Flight (cu Denzel Washington): studiu al alcoolicului, cu o secventa de prabusire de avion impresionanta. In rest, gilceava pilotului cu lumea si alcoolul care-i guverneaza existenta. In rol secundar si foarte simpatic de dealer hippie – John Goodman. 7,5/10.

An Idiot Abroad: 10/10, pentru ca de mult n-am mai urmarit un serial care sa-mi dea dureri de burta. Iar astea doar din pricina de ris, prea mult ris.

Winchester 73: Fuck yeah! Western de scoala veche (1950), cu James Stewart. 8/10.

Cloud Atlas: as fi vrut sa-l vad la cinema – pentru grandoarea ce razbatea din trailer, dar n-am avut rabdarea necesara inhamarii la 3 ore de spectacol. Ca veni vorba – inca n-am gasit nici acum starea potrivita pentru maratonul asta, dar presimt ca va sa vie. Daca tot s-a scurs blu-ray rip-ul pe net, de ce nu? Revin cu notarea cit de curind (cel mai probabil la anul). Presimt, totusi ca va fi o nota mica, mica, mica…

The Hobbit (vazut la cinema, in 3D dar nu la 48 de FePeSeuri): 6/10, cu mentiunea ca a fost un ‘feel-good-movie’. In rest – peltea labartata pe-o felie de piine prea subtire. Gandalf da cu toiagu’ in stinga, in dreapta, mai aprinde o scinteie, mai moare un goblin, hop-tzop vin orcii calare pe wargi, dwarfii se pitesc dupa stinci, cad in prapastii, pesteri, pica hobbit-ul peste Smeagol, il provoaca la un joc de ghicitori, ii fura inelul, jeleste Smeagol pin’ la lacrimi, vin vulturii, fil-fil-fil cu dwarfii in gheare, gata filmul. Cica mai vin doua parti in anii urmatori. Sint curios cum l-or desena pe Smaug, ca in rest…

Looper: 9/10, best SF din ultimii ani. De vazut ne-a-pa-rat!

End of watch: 6/10. O prostioara veritabila. Bun, interpretare solida din partea personajelor principale insa mie filmele astea facute in stil ‘lost and found footage’ imi provoaca nerabdare si pe alocuri ameteli. Politisti, droguri, duritate, emotie mare. Mprtz. Per total o poveste fara contur. Parerea mea.

********

Acum carti.

Silmarillion, JRR Tolkien. Incepe greeeeu, greu de tot. Nu stiu ce-mi veni s-o citesc acum, la ani-lumina de la rasfoitul Hobbit-ului ori a trilogiei LOTR. In fine, acum c-am cumparat-o, treaca de la mine. Incepe greeeeu, gr… am mai zis. Text scris in nota biblica, de parca ai trece prin toata Geneza. Se vede/simte ca e o compilatie de texte si nu un tom gindit cap-coada, cu o idee solida. Tine mai mult de mitologia Middle-Earth decit sa dezvolte personaje iar in mare o recomand doar pasionatilor lui Tolkien. Nu m-am considerat niciodata unul dintre ei iar acum ca-mi pica si Silmarillionul in mina pot sa zic ca n-am gresit cu incadrarea ;))

Jocul lui Ender, Orson Scott Card. Pare mai degraba o nuvela (de fapt asa am si auzit c-a fost gindita in prima faza). Un SF decent, chiar frumos insa cu accente prea mari de scenariu de film de actiune. Poate ca aici vorbeste si influenta hollywoodiana care ma face sa vad filme in toate slovele. Am luat editia Nemira, cu 345 de pagini pe care cu greu le-am lasat din mina odata ce-am inceput sa le rasfoiesc. Acum, na!, ca tot vorbeam de filme mai sus… astept 2013-le si filmul cu acelasi nume sa vad de ce-or fi in stare americanii. PS. am sa pun mina si pe continuarile ‘Jocului’; nu de alta, da’ devenii tare curios.

Pliculetele Minervei, Umberto Eco. O culegere de articole scrise de maestru de-a lungul timpului. Pentru cine nu si-a dat seama de eruditia omului acum e momentul s-o faca. Chit ca pe alocuri nu impartasesc parerile autorului vizavi de anumite subiecte (vezi pedeapsa cu moartea ori alte chestiuni corecte politic), in mare ‘pliculetele’ reprezinta un deliciu. Un fel de Andrei Plesu italian, cu mentiunea ca al lor nu face atit de des recurs la dumnezeire cind incearca sa explice te miri ce metehne umane.

Aromanii – Istorie, Limba, Destin (Neagu Djuvara, coordonator). Pentru ca ma intereseaza subiectul.

La multi ani, la multe carti bune, filme antrenante si la mult mai multa voie-buna!

4 thoughts on “Usoare, de vacanta

Leave a Reply

