Filme, chestii, socoteli

Breaking Bad a fost unul din cele mai bun seriale TV din ultimii ani. Punct. Lunea trecuta a fost difuzat in state ‘the Season 4 finale’. Si ce ‘finale’ a fost! 

Episodul pilot a inceput cu urmatoarea premiza: ce s-ar intimpla daca un om care nu mai are nimic de pierdut ar incepe sa-si puna mintea si aptitudinile la contributie ca sa produca cit mai multi bani in cel mai scurt timp? Walter White e un profesor de chimie briliant si cu un cancer care-l macina incet dar sigur. Se apuca asadar sa ‘gateasca’ metamfetamina cu ajutorul unui fost elev de-al sau cu legaturi in lumea interlopa.

Si de-aici incolo incepe distractia. Hai, ca extragi ricin din boabe de fasole ori fabrici o bomba artizanala din pudra de aluminiu – asta nu-i nimic, nu te ia nimeni la intrebari. Dar cind incepi sa prepari crystal meth – si nu orice fel ci din cele mai pure de pe piata, atunci n-ai cum sa nu atragi atentia. Atentia dealer-ilor mexicani din zona.

Evolutia lui White este de departe cea mai buna ecranizare dramatica pe care-am urmarit-o vreodata. Rareori am cascat ochii la un show TV mirindu-ma si asteptind cu nerabdare urmatoarea secventa/episod. Fiecare personaj isi are rolul sau bine plasat, nimic nu este lasat la voia intimplarii; pina si cele mai nesemnificative roluri ori actiuni au pina intr-un final insemnatate. Tine de resortul fiecaruia sa ramina fidel actiunii si sa astepte cuminte deznodamintul.

Ultimul episod din cea de-a 4a serie putea fi foarte bine finalul intregului show. Inteleg acum ca vara viitoare (2012) va incepe cea de-a 5a si ultima serie. Nu-i bai, material pentru cele 16, 17 episoade (cite-or mai filma) exista. Si am incredere ca scenaristii vor stoarce talentul ansamblului ca sa obtina aceleasi rezultate remarcabile ca pina acum. Pentru ca la urma urmei totul a stat in asta: jocul extraordinar al actorilor plus scenariul solid.

N-am sa divulg detalii mai la vale – cine stie, poate din mina de oameni care mai da cu ochiometru’ p’aici-sa s-o gasi vreun curios care sa inceapa sa urmareasca serialul. Si n-as vrea sa-i stric placerea de a simpatiza cu Heisenberg pina la capat 🙂

Altele. Din prea mult plictis m-am lasat momit si-am dat banii pe DVD_urile cu prima serie din ‘Fringe’. Cred c-am luat teapa. De ce zic asta? Ce parea la inceput a fi un soi de X-Files mai modern se dovedeste a fi un sprint rapid, o intreprindere deloc laborioasa in a talmaci misterul crimei si-a prinde faptasul. Nu tu intrebari, nu tu luat lumea la rost – pif! paf! din pistoale, doi murira, trei scapara, s-a terminat filmul. Ori agentul FBI e prea istet ori criminalii sint prea ingramaditi, altfel nu vad cum imediat dupa crima/intimplarea dubioasa prima usa la care ciocaneste FBI-ul este chiar cea a criminalului. 

Ma rog, au trecut doar 5 episoade; sa vedem cum s-or desfasura celelalte.

Cadfael. La recomandarea amicului Paul am dat jos serialul asta britanic – mai vechiut, e drept, dar placut. Un soi de ‘Numele Trandafirului’ lungit pe mai multe episoade, urmarind abilitatile de detectiv ale unui calugar benedictin/fost cruciat. Merge cite-un episod pe seara – mai ales daca vremea de-afara nu te-mbie la altceva decit contemplare si cuibarit la caldurica – bunaoara mocaneasca asta de-afara care nu mai conteneste de citeva zile incoace.

Star Trek The Next Generation. Da, stiu, cu totii le-am vazut si le-am revazut, dar n-am prins toate episoadele de dupa introducerea lui Mironov si-a amicului sau cu sprincene groase (imi scapa numele omului), asa ca am reluat acum seria. Si nu-mi pare rau deloc – mai ales cind vad ce idei geniale au avut pe alocuri scenaristii/producatorii. Pacat ca de cele mai multe ori – probabil si constrinsi de cele 45 de minute ale unui episod, au fost nevoiti sa coteasca brusc cu cuprinsul si sa ajunga la incheiere in salturi mari. – imi vin in minte citeva episoade in care au tratat calatoria in timp si depasirea vitezei luminii (cu acel ‘Traveller’ care manipula timpul, spatiul si… gindul).

Mai am un serial la coada, isi asteapta cuminte rindul. “Sons of Anarchy”. Inca n-am dat click pe el, dar urmeaza.

Leave a Reply

