Rãu cu rãu dar mai rãu fãrã rãu

De vreo 4 zile incoace sint in casa noua. Am aranjat totul dupa mintea si potriveala mea iar acum stau cuminte si astept. Astept, si nu mai vine. N-are treaba. Ce-i pasa lui?

Initial mi-au zis ca vine pina mai deunazi. N-a venit. Am mai asteptat o zi – doar-doar s-o indupleca si si-o face aparitia. Ei, as! Ti-ai gasit.

Barem daca tot nu vine, macar e timp mai mult pentru alte apucaturi care pina acum s-au cam rarit. Cum ar fi lectura. N-am mai crapat cotorul unei carti de citeva luni bune. Daca o intirzia sa apara cred ca trec lejer prin doua tomuri. Si la urma-urmei ce-i rau in asta? Mai afli lucruri noi, sau iti aduci aminte de altele pe care le uitasei.

Uite, spre pilda afli de la Stephen Hawking ca in urma cu citiva ani consiliul local din Monza, Italia a interzis detinatorilor de animale de casa sa mai adaposteasca pestisori aurii in acvarii de forma sferica. Argumentul a fost ca a tine un pestisor inchis intr-un astfel de mediu curbat este o cruzime pentru ca ii distorsioneaza inotatorului viziunea asupra realitatii. – extras dintr-un capitol al ‘The Grand Design’ dedicat realitatii si ce este ea –

Norocul nostru, al iubitorilor de animale ca pestele nu poate sari la beregata si nu poate purta cu el saminta razbunarii pentru ca – odata slobozit din curbura acvariului sa iti cirpeasca vreo dorsala peste ochi, ca pedeapsa pentru chinul la care l-ai supus mare parte din tineretea-i.

Uite-asa reactionezi cind n-ai ce face: iti umbla mintea creanga si incepi sa-ti pui tot soiul de intrebari. “Si asta tot nu vine, veni-i-ar sa-i vie astazi si miine…” Continui cu Stephen Hawking si diversele abordari asupra realitatii. Omul ia in dezbatere pina si filmul Matrix si se intreaba retoric cum ar fi daca extraterestii care ne-au inrobit in realitatea virtuala ar lasa logica deoparte si s-ar pune pe sotii. Daca ar crapa ei luna in doua doar asa, de pamplezir? Sau daca ne-ar face pe toti dependenti de placinta cu brinza? Tot asa, de florile cucului. Asta ar fi realitatea in care am trai si nimeni n-ar avea nimic de obiectat.

Dar realitatea in care traiesc eu e una dureroasa si mistuitoare. Nu-i bai, ca – la o adica, pina or miji zorile zilei in care tehnicianul ‘Alice’ (provider-ul de net) s-o infatisa la poarta cu WLAN Router-ul la subrat cred c-am sa dibuiesc toata fizica cuantica. Sa te tii apoi conversatii si seminarii la buza unei halbe cu alde Sirbu! Eu sper, totusi ca el – Internetul, sa vina si sa ma salveze din ghearele monotoniei; nu ca n-as vrea sa deprind tainele fizicii dar parca mi-as dori sa-mi mai ocup timpul si cu alte indeletniciri. Haideti, taicule odata ca moare bibicu’!

Leave a Reply

