Prima si-a doua impresie

Ce ti-e si cu mutarile astea… Te simti ca un pisic amusinind prin cotloanele casei in care tocmai ai fost adus, incercind sa te deprinzi cu mediul. Asa si eu mai deunazi am scos nasul in lume; m-am uitat in stinga, m-am uitat in dreapta – in fata sosea, asa ca am luat-o la dreapta. Imi place sa cred ca m-a dotat mama natura cu un simt al orientarii naturel, iar de data asta se pare ca a functionat busola interna. Uneori mai da chix si acul magnetic, insa acum n-a fost cazul. (Odata, da mult, mai da damult, am zis ca iau trenul din Muenchen spre Stuttgart si am ajuns in Salzburg. Ma rog, alta poveste, oi istorisi-o mai tirziu.)

Dom’le… cum sa zic, cum sa fac sa nu para chiar asa cum e… La urma urmei chiar asa e, asta e adevarul, ce s-o mai dam pitita dupa piersic: oras mare, aglomeratie, forfota continua – toate concentrate mai cu seama in zona garii si a centrului vechi. Un furnicar nelinistit trepidind pe peroanele garii, pe scari, pe linga ele, prin gara, pe linga gara si inainte, in drumul spre Primarie. Si-o mizerie la iesirea din gara, si niste miasme de-ti muta nasul din loc! Un neamt mai indraznet se pusese de-a curmezisul a doi politai; ajutat si de aburii din organism a reusit sa ridice o mina, in timp ce cu cealalta n-a mai apucat sa se sprijine in cadere. E drept ca l-au ajutat un pic si reprezentantii legii mai sus mentionati.

Am mai vazut la viata mea orase mari – am trecut prin Londra, Madrid, Zurich, Geneva, Muenchen, Frankfurt da’ jeg ca pe linga gara din Hamburg n-am mai vazut si nici n-am mai mirosit. Poate doar in zilele bune ale Garii de Nord si-ale culoarului ce leaga Gara Brasov de parcul Tractorul s-oi mai fi trait experiente similare. Deh, dupa cum am mai spus – oras mare, aglomeratie, forfota, cin’ sa le mai poata stapini pe toate?…

Pe principiul ca prima impresie conteaza, ii dau credit orasului asta, asa ca in zilele/lunile urmatoare sint convins/sper/traiesc cu nadejdea ca mi se va destainui si-mi va arata si laturile lui placute ochiului si nu atit de mult deranjante dpdv olfactiv. (prima impresie s-a format – nu-i asa? – odata cu aterizarea. Iar ea, impresia asta de inceput, n-a fost rea defel.)

9 thoughts on “Prima si-a doua impresie

  1. coane, numai bine si spor la treaba…cumplita intorsura a parerii despre nemti citii in articolul de fata dar cred ca lucrurile vorintra in normal odata cu descoperirea partilor mai putin inmiresmate ale orasului – voi urmari indeaproape acomodarea daca ii vei spune povestea icisa

  2. coane, tine aproape! precis nu-i dracu’ asa de negru, de-aia zic: stai pe receptie ca mai vin povesti de la fata locului. numai bine si matale!

  3. Multi nemti pe-aici, pe la birou imi zic: “It’s the most beautiful town in Germany!” Iar eu dau din cap intelegator, cu speranta ca o sa ajung sa cunosc in curind partile bune ale urbei asteia 🙂

  4. Hmmm… Iti dau un citat dintr-un email trimis altcuiva, in care am descris experienta de pina acum cu hameiul. (dregere de voce) “Pe-aici berea sucks; este mai multe feluri de Holsten… care este. Care este proasta vreau sa zic. In rest, pe terase singurul hefeweizen pare sa fie Schoefferhofer, care e un pic amara la finalizare.” Peste astea as mai adauga eu ca supermarketurile au o oferta destul de generoasa. Cit de generoasa? E, sa nu intram in detalii. Ajunge sa zic ca daca vreau un Franziskaner, are cine sa mi-l furnizeze 🙂

    Orisicit, sa tinem cont de faptul ca n-am vazut nici un sfert din oras. Mai am de explorat.

Leave a Reply

