Cinemagraphs

Cu citiva ani in urma incepuse sa prinda la public tehnica HDR-ului (la care eu, unul am renuntat dupa citeva incercari, parindu-mi-se ca prea altereaza mult din calitatea si mesajul unei imagini, redind o impresie falsa a realitatii). Pe linga HDR, recent a inceput sa prinda la publicul cu ochii aplecati spre arta poza suprasaturata, ori supraexpusa (in special tehnica lomo). Instantaneele improvizate, portretele candide, chestii de genul asta.

Daca HDR-ul s-a mai estompat, ultimele doua inca sint la mare catare. Pe linga ele a mai aparut un trend – deocamdata promovat mai timid, denumit “cinemagraphs”. Detaliile tehnice le las deoparte, nu fac obiectul scriituri de fata; ma opresc asupra imaginilor in sine. Imi place tare mult subtilitatea si delicatetea lor. Totodata pozitionarea asta la limita dintre film si fotografie te duce cu mintea intr-o lume aparte, serena. Cel putin la mine are efectul asta.

.Gif-urile de mai sus sint realizate de Jamie Beck, un artist fotograf din New York. Pasionatilor de lifestyle, fashion si retete culinare pentru burlaci/e middle-class le recomand blogul artistului 😉

edit: pare-se ca WordPress-ul nu afiseaza animatiile odata postul publicat. click pe fiecare poza in parte pt edificare. #$%@ WordPress!

2 thoughts on “Cinemagraphs

  1. In primu rand imi place noul look, e mult mai curat si luminos; in al doilea rand cinemacum?? pfuai jucarie noua, neaparat in cateva zile trebuie sa fac si eu din astea :))); zici matale ca nu iti place hdr dar in timelapseuri am vazut ca iti face cu ochiul, dupa recomandarea acelui Ben di pi vimeo.

  2. Mersique, si mie imi place le nouveau look! 🙂 O sa mai bibilesc la el ca inca nu e pe deplin finisat.

    “Cinemagraphs” ziceam, nu intelegi? :))) Las’ ca detaliez aspectele tehnice intr-o postare separata; din cite am citit/rasfoit e destula munca in spatele unui .gif din asta fistichiu. Stand by!

    Da, HDR-urile cu pricina mai pastrau totusi o bruma de realism, nu aveau aspectul acela super-dramatic pe care-l intilnesti in unele imagini (e.g. cer cu nori foarte involburati). O sa exemplific.

    PS. Incet dar sigur mi se refac juliturile; mai greu cu vreo doua, trei portiuni de pe care s-au dus citeva straturi de invelis. Alea inca mai ustura si nu s-au cicatrizat de tot. Au! 🙂

Leave a Reply

