MB

Sa schimbam un pic in .RO.. Ca tre’ sa dau neste esplicatiuni, nu de alta.

Acu’… ceva vreme m-a mincat la talpi si prin alte parti ale corpului asa ca am inceput o cautare asidua dupa un anumit produs – un produs menit sa mai diversifice activitatile zilnice: o bicicleta. Stationat fiind in .RO am zis sa achizitionez produsul de la unul din magazinele existente. Cu citeva exceptii, nu cred sa mi-o fi scapat vreun site (din cele importante). Bugetul era fixat: cel putin 400 EUR – cel mult 600. Vroiam o bitza hard-tail, nu una full-suspension, eventual cu frine pe disc. Aveam in gind Scott-ul cu care am cutreierat dealurile Baden-Wuerttemberg-ului si m-am axat pe ceva similar. Ultimele 3 modele peste care imi picasera ochii au fost: Scott Aspect 55, Orbea (nu-mai-stiu-cit) si Felt Q620.

Din obisnuinta asezonata cu oarescare comoditate am tinut mortis sa achit totul online – prin card de credit/debit. Cele doua site-uri din .RO care (aparent) ofereau aceasta optiune s-au dovedit total inutile. La plasarea comenzii primeam ba un blank-screen ba o eroare MySQL. Le-am trimis reprezentantilor cite-un email la care, in dulcele stil clasic n-am primit nici o reactie. Si-atunci da-i si narvozeaza-te. ‘Narvozarea’ asta a insemnat o alta cautare – de asta data in alte parti – adicatelea Germania. Aici, la prima butonare am dat de ‘bikeandskate.de’, un site din Cologne care m-a lasat sa plasez comanda frumusel, am platit cu cardul si gata. (peste pretul bicicletei am mai achitat 60 EUR taxe de expeditie).

De doua saptamini incoace sint fericitul posesor al unei Felt Q620 – ‘fericitul’ intre oaresce ghilimele pentru ca entuziasmul a fost umbrit de un prim accident pe munte (soldat cu plesnirea jentii fata) si de un mic sant imprimat cadrului bicicletei – urmare a unei transportari nefericite spre alt traseu montan. Nu sint rau de paguba dar cind am o achizitie nou-nouta ce sufera din te miri ce neglijenta – ei bine, atunci ma cam doare sufletul. Asta e, trecem peste neajunsuri, nu mai ma consum ca strica. Ce voiam sa zic, era urmatoarele (care este): cum se face ca importatorul oficial Felt Bicycles in Romania are aceeasi bicicleta la un pret mai mare cu ~150 EUR (679 EUR, la cursul zilei) decit in Germania (529 EUR)? Si sa ne gindim, totusi ca un amploaiat din .RO nu se poate lauda cu veniturile unui amploaiat din .DE. Bicicleta asta e doar un exemplu; bataia de joc concertata la care sint supusi ai nostri e deja ceva la ordinea zilei – o vad si o simt in fiecare zi, doar aruncindu-mi privirea prin galantare…

Leave a Reply

