iSictir

Switching to Romanian this time, for it’s a sensitive topic.

cred ca la 99% dintre romanii care nu apartin unei etnii le plac cantecele romilor, nuntile facute de romi, le place sa ii auda – poate nu 99%, dar sunt atatia solisti, cantareti, daca o luam de la Adi Minune pana la oricine“, Traian Basescu dixi.

S-avem pardon… nu il injur pe Baselu ca astazi, dupa ce-a iesit din hibernare dupa o buna bucata de vreme a mai scos niste vorbe placute auzului. Iar la cea de mai sus tot nu poci pentru ca sa nu spui “multumesc, dom’ Presedinte! Iaca facurati din mine un cetatean minoritar rau de tot, parte integranta a 1% din restul lumii care asculta baroc, clasica, electronica, rock, alternativ, indie, pop, jazz.” Jos fesu’!

“Nu este suficient sa avem un grup de ONG-uri vocale la orice eroare condamnabila de expresie“. Am cunoscut mai damult, mai da damult o fetita de activa intr-un oengeu din asta “gypsy-friendly” si imi aduc aminte ardoarea cu care le apara drepturile. (carevasazica numai ei, tiganii sint neindreptatiti, blamati si discriminati… S-avem pardon.) Nu pot sa uit balaoachesul din centrul Genevei sprijinindu-si barbia in baston si abordindu-ma pe un ton aspru-zeflemitor: “esti roman? Roman, ai?” De prisos a mentiona ca n-am schitat nici cea mai palida incruntatura, desi in sinea mea numai eu stiu ce fulgere si tunete imi chinuiau naturelul.

Hai sa fim cinstiti, avem o mare problema de imagine. Mergeti la Paris, mergeti la Oslo, la Roma, la Milano. Minoritatea roma este prezenta in orice colt, in fata oricarui muzeu. Si nu ca sa intre la muzeu.” Nici bulibasa de mai sus n-avea alura de turist, o spun cu mina pe suflet. Nici ceilalti 3 artisti stradali din capatul podului Mont Blanc (tot in Geneva) care amestecau cartile pentru ca sa arate curiosilor “care are, care n-are, care-i a’ cistigatoare”.

“nu cu atitudinea asta se rezolva problemele..”, “..ei trebuie sprijiniti”, “…sa fim ingaduitori, sa ne uitam mai intii in ograda noastra si apoi sa…”

Sa fim seriosi. Va mai dura…

4 thoughts on “iSictir

  1. Cestiunea nu se pune ca .. “va mai dura” cum incheiasi matale. Broblema e ca nici n-am inceput. Ce imagine? Ce branding? I-am lasat pe altii sa-si faca idei preconcepute si noi am stat malc s-am inghitit orice critica. Ministeru’ al lu’ Culturii cui? N-ati facut nimic. Ua!

Leave a Reply

