Turuialã în douã etape

Ușor previzibilă statistica dupa primul tur – deși trăgeam nădejde înspre un alt rezultat. Deh. Pînă la urmă s-a dovedit că și mass-media asta năvălind cu toata rîvna înspre știrbirea imaginii băsesciene n-a reușit nimic altceva decît să-l propulseze mai departe în cursa pentru un nou mandat.

Mai departe ce-i de făcut? Chestiunea cu ”răul cel mai mic” s-a aplicat in runda ”Iliescu vs. Vadim”. Dar acum? – aici mă gîdilă rărunchii și-mi vine să slobozesc una din popor… – Indiferent nu pot rămîne pentru ca nu mi-e felul iar ștampila din pașaport mă îndreptățește la o părere. Un lucru știu sigur: a fost un scrutin la care am votat pe considerente legate de persoană. Iar președintele în sine este un om, o persoană. M-am străduit să ramîn obiectiv și să ascult discursul fiecărui candidat în parte iar mai apoi să fac o alegere după mintea și potriveala mea. Băsescu, pentru mine, ramîne în șablonul mîrlăniei și neam-prostiei, minciunii, arțagului, hăhăielii de mahala, răzbunator, fățarnic si disimulant. Ori să aleg să ne reprezinte în lume un astfel de specimen – ei bine, nu. Mai presus de toate, știind că odată cu el va mai veni aceeași echipă de pedeliști cu limba moale – asta mă înfierează și mai abitir. Nu sînt pătimaș, dar m-am plictisit de lipsa moralității multora dintre politicieni. Iar PD-L-ul e văduvit rău de tot la capitolul asta. (Ce nu pricep eu e de ce fanii partidului sus-menționat sînt în mare parte atît de răutacioși, arțăgoși și puși pe a te desființa de cum sesizează la tine o încruntătură – fie ea cît de palidă – la adresa prezidențiabilului lor. Mai ponderați băieți, mai cuminței! NIMENI nu le știe pe toate pe lumea asta – la fel cum nimeni nu se poate prezenta în fața electoratului alb, imaculat, etalon al dreptății, ordinii și disciplinei. O minimă modestie e necesară, precum și bună-creștere.)

Mai departe. Dacă aleg să nu mă prezint la vot e ca și cum aș da girul unuia dintre candidați, și parcă nu mă lasă inima sa boscorodesc regimul alți 5 ani de-aici înainte, știind că nu mi-am adus aportul la schimbare cu nici un gest.

qed

2 thoughts on “Turuialã în douã etape

Leave a Reply

