Avem somaj, cum procedam?

In Elvetia. In restul lumii se stie. Dar azi este Elvetia la rind. Postul de radio pe care il ascult  intens in ultima vreme – recte Couleur 3 (bazat in Lausanne) organizeaza in seara aceasta o dezbatere pe tema somajului in rindul tinerilor. Iar cind zic ‘tineri’ elvetienii stiu ce zic: se refera la junimea cu virsta cuprinsa intre 20 si 24 de ani, mai precis portiunea din bobor care a ingrosat rindurile intrajutoratilor social cu 35,000 de oameni in ultimul an. Dezbaterea sub numele Chôm’day si intinsa pe 3 ore cauta sa afle cauzele cresterii somajului cu peste 75% in rindul tinerilor elvetieni si mai cu seama cum pot fi ei sprijiniti. Previziunile sint sumbre, tinind cont de ultimele revizuiri ale legii privind asigurarea ajutorului de somaj. Dreapta elvetiana justifica sigiliul pe seiful cu ajutor prin indatorarea tarii, in masura in care pentru 2010 este prevazut un deficit de 6 miliarde de franci.

Stau sa ma gindesc ce faceam eu la 20 de ani si mai cu seama ce-ar face Romania acum pentru segmentul de populatie sus-mentionat si aflat pe plaiuri bastinoase. Daca pentru prima parte a afirmatiei am raspuns, pentru a doua as mai putea sta mult pe ginduri.

Dezbaterea e in curs, poate mai revin cu detalii (asta in masura in care am timp/chef/rabdare sa ciulesc urechea 3 ore la difuzor).

2 thoughts on “Avem somaj, cum procedam?

  1. am zis ca ‘poate’ revin :)) Nu, serios, revin – poate chiar in seara asta. N-am asistat la intreaga dezbatere, dar din cit am ascultat am retinut citeva abordari cel putin interesante. Asa ca, revin. Stand by, Roger? Eagle Out. Chhhh!

Leave a Reply

