raspuns la retorica din titlu

asa. saptamina trecuta am lipit piuneza pe Bamberg, orasel mic, minion, dragut si simpatic situat in Bavaria, mai precis ‘Franconia Superioara’. bag sama ca nu se ajunge prea usor, recte lipsa strainilor. in mare parte gaseai nemti, multi nemti, niscaiva grupusoare organizate de americani / canadieni (p’astia i-am recunoscut ca aveau stegulete in crestet – da! la cozoroc.), si japonezul de serviciu, nascut turist. – mai tirziu am aflat ca in zona stationeaza o garnizoana a armatei americane, de-acolo aplecarea inspre engleza a mai tuturor chelnerilor/vinzatorilor/samd –

germania

asemanarile cu orasele cu iz medieval din Romania se opresc la filele de istorie; fara bannere publicitare pe fatadele cladirilor, borduri crapate, case in paragina si alte neajunsuri. si nu c-ar fi fost renovat, ca alte urbe nemtesti, nu; oraselul asta s-a pastrat bine inca din timpuri medievale – e drept, a contribuit aici si bateria de artilerie antiaeriana care a tinut aliatii la distanta iar acum avem un orasel aflat aproape in intregime sub patrimoniu UNESCO.

00021 00051 0007

in loc de o cronicuta istorica las imaginile sa vorbeasca – iar asta si pentru ca, iertata sa-mi fie ignoranta, n-am catadicsit sa retin toate cite le-am vizitat. stiu doar ca acea coloratura vie situata chiar in drumul Reignizului este primaria orasului, iar mai incolo, pe unul din maluri isi au fundatia citeva casute ce alcatuiesc ‘mica Venetie’. catedrala imperiala se ridica semeata pe unul din cele 7 dealuri ale urbei iar de-acolo poti ochi lejer una din tavernele vechi de secole in care sa odihnesti oasele la marginea unei halbe de Rauchbier (bere afumata; cu alte cuvinte cind bei iti intra in piept si-o esenta tare, de zici ca tii in mina o tabla de slanina). dupa 2 halbe a venit si mincarea – specialitate francona – detaliile sint … grele: hrean, ceapa calita peste o friptura mare de purcel, cartofi taranesti, kaizer, un out iar in plan departat – licoarea cu pricina.

dsc_0088_resizecinste aluia care-o reusi sa dovedeasca intregul platou! – iar asta a fost versiunea soft; exista si platoul pentru ghiozdane mai incapatoare, garnisit cu mai multe frupturici; data viitoare –

mai in gluma, mai in serios, inainte sa vina mincarea i-am spus chelneritei ca nu mai e nevoie de deranj – mai consum o bere din asta afumata si pacalesc stomacul. pesemne era ori prea grabita, sau gluma n-a sunat asa de bine pe viu grai.

inapoi la obiectivele turistice:

00101 00131 00121

00141

00162 0018

pentru amatorii de plimbari pe malul apei si linistea oferita de stradutele cu iz medieval, iar peste toate astea berica si mincarea de 5 stele, Bamberg este musai de gustat! am zis. pina acum am fost in doar doua orasele din regiunea Franconia (Wuerzburg si sus-numitul), si ambele mi-au lasat impresii din cele mai placute. destinatia urmatoare o sa fie Berlin – pe la sfirsitul lunii in curs; am sa incerc sa cuprind cit de mult se poate in 2 zile de sedere plina.

pina la revedere, sa mai taiem o bucatica de slanina 🙂

2 thoughts on “raspuns la retorica din titlu

  1. me like it. liiiiike it.

    micile tale aventuri, bag de sama, sunt aproape fara exceptie imbogatite si cu niscaiva potol si zemuri. parol, cateodata mi-as dori sa-ti umblu in papuci.

    tine-o tot asa. mai asa… da-i la dreapta, n-auzi bre?! asaaaa

  2. nu se poate! nuuuuuuu se poate fara adaos. cu alte cuvinte – dupa plimbarica vine recompensa 🙂 stai pe-aproape; urmeaza Berlinul intr-o saptamina fix! Andreea, n-ai nici o legatura.

Leave a Reply

