Io non sape, “net” vole saper

exista inca destui rataciti care iau in brate dictonul de mai sus, si pe de-o parte ii inteleg: la ce sa-si mai umple mintea si-asa destul de ingramadita cu atitea detalii si informatii?!…

WWW-ul. “ce-i ala?” World-Wide-Web. “bun, si – de la ce vine? cine-a nascocit triada asta lexicala?” sint o multime de aspecte pe care le luam ca atare, rare sint momentele in care ne intrebam care e povestea din spatele obiectelor care ne inconjoara. de-aia imi place mie ‘How It’s Made‘ de la Discovery: vad si eu ca in spatele unui dop de pluta nu sta doar vinul din sticla, ci un intreg proces tehnologic. sau, si mai interesant – ‘Connections‘, de la BBC.

“asa, si? chestia asta te face mai inteligent?” n-are a face cu istetimea. culegerea informatiei tine mai mult de curiozitate, de satisfactia ca nu trece o zi in care ai zacut ca o leguma in frigider. si, in plus – cu atita butoneala la indemina, trebuie sa stii sa faci selectii. spre pilda, acum, aleg sa nu ma mai intereseze de Mi’aela Radulescu si de cum perpeleste ea toata mass-media romaneasca zi de zi. pur si simplu! dar sint unii care din astra traiesc, cu asta se hranesc – cu columbenisme – asa numesc eu stirile astea gen-tabloid.

Nietzsche spunea despre experienta personala ca in masura in care lipseste mai mult, cu-atit evidentiaza mai nuantat caracterul uman. e drept, in anumite imprejurari in care nu poti face apel la precedente, nevoia te invata cum sa te comporti/adaptezi. dar ce te faci intr-o intreprindere intelectuala, cind dezbaterea solicita argumente pertinente si nu incapatinare ori sustinerea uneia si buna: “eu am intotdeauna dreptate!” (a nu se confunda incapatinarea cu principialitatea; sint doua chestiuni diferite.)

azi sint cam serios – poate-i de la osteneala, c-am alergat multisor. nu voiam decit sa ajung la un articol luuung despre impactul pe care l-a lasat internetul asupra noastra, inca de la dezvoltarea lui de 2j de ani incoace. noi, astia – specia asta de internauti care nu putem sta o zi fara ‘veveve‘ ne-am cam modelat dupa un tipar pe care rar il constientizam. de-aia scriitura de mai la vale pica numai bine, zic eu. lectura.. cum sa-i spun… sprincenata! 🙂

What the Internet is doing to our brains“, preluat de pe The Atlantic

adaugare: WWW, Nietzsche, Mihaela Radulescu, tabloid, caracter uman, latina, documentare BBC, amalgam – cu alte cuvinte cam ce se gaseste si pe internet, nu? calitatea o face insa abilitatea de a alege. uuu! profund.

Leave a Reply

