in vino veritas

cabriz-reserva-20051hoje eu decidi falar de um delicioso vinho produzido a partir de uvas finas Português aaa… asta… vin Portughez de origine controlata. asa. sa ne revenim, zic.

a aventura começou com a pequena loja situada mesmo ao virar da esquina pfff… mai pomenisem acum ceva vreme de magazinelul de linga mine – Portughesische Spätzialitäten; atunci ma desfatasem cu o Lagrima aromata pina-n maduva. acum am schimbat nitel mireasma – mai degraba am adaptat-o la bucatele care-mi erau la indemina. da, uneori mai gatesc; rar, dar se intimpla. iar de data asta a fost vitel la tava, impanat cu usturoi si zimber. asta… ţimbru. ptiu! cimbru! nu stiu daca e prin vreun manual de bucatarie, da’ mie imi place.

vinul din stinga e un demi-sec din 2005Cabriz Reserva Dão. cu Germana portughezului de la tejghea si miinile mele am reusit sa gasim unul din cele mai bune vinuri demiseci de la el din tara – pret usor piperat (totul e condimentat in scriitura de fata) ~ 15 EUR, da’ ce mai conteaza cind ocaziile ca cea cu vitelul se ivesc atit de rar. profiti, si ca sa simti ca tacimul e complet, asezonezi cu licoare de calitate.

aflind ceva mai multe detalii despre fermentarea vinului de fata parca ma incearca un usor sentiment de vinovatie cind ma gindesc la cit de nerabdator am fost sa scot pluta. dar, deh – asa am gindit atunci, atit am putut, asa ca remuscarile nu-si au rostul. si zice-asa: macerat timp de 15 zile, apoi dupa fermentare tinut 9 luni in butoaie de stejar frantuzesc iar inainte de imbuteliere petrecut prin placute de celuloza, pentru mentinerea structurii. vinul, dupa cum am ‘invatat’ si din “Sideways” (In Vino Veritas – titlul in lb. Rom.) – un film tare simpatic – este viu, traieste! nu mult – mai cu seama daca il desfaci imediat dupa achizitie, dar traieste. si noi traim, si mai turnam un paharel, partea noastra pe ziua in curs, ca sintem generosi… 🙂

saptamina viitoare despre un licoros italienesc de desert. parfum! dixit.

Leave a Reply

