Muzeul Porsche

yahoo widgets zice ca avem -2°C; pielea mea zice ca e mai frig de-atit, iar capsorul si urechile se resimt si mai si! ce te faci intr-o duminica plina de promoroaca? de stat in casa n-am chef, prin oras la plimbarica iar nu… si, totusi: ieri s-a inaugurat muzeul Porsche (asta nou, ca pare-mi-se ca mai era unu’ mai vechi). hai sa haidem!

o cladire cu muchii ascutite pe care nu prea stii cu ce s-o asemeni, asa ca o iei de buna cind ti se zice ca e muzeu si patrunzi. incurajezi una din cele trei cozi si astepti cuminte pina ajungi la casa – tzac, pac – 8 EUR/persoana, hai sa lasam si hainele ca e cam cald naibii.

n-am mai procedat ca la Mercedes-Benz Museum unde iti dadeau o pereche de casti si-un divais ce-l atirnai de git si din care rasunau istorioare cu trecutul firmei; aveau si aici, dar parca nu ma tenta sa aflu prea multe despre evolutia pistonului si-al cilindreei. insa pentru cine e pasionat, recomand ansamblul audio.

inauntru s-a pastrat aceeasi linie arhitecturala – muchii ascutite peste tot, la trepte, la pereti, la… bine ca nu si la masini, ca Porschele astea au fost din totdeauna mai rotunjoare. m-am uitat nitel pe la masinile de curse – mare mi-a fost mirarea cind am vazut cit de rudimentar era cockpit-ul si-apoi am incercat sa prind o poza mai de d-ne ajuta cu Carrera GT-ul – vedeta incontestabila a muzeului. n-a fost chip sa prind o poza mai de ansamblu, asa ca m-am pierdut in multime pina am ajuns la broscuta. poate cea mai simpatica ‘aratare’ dintre toate.

cred ca daca ar fi sa iei toate exponatele in detaliu ti-ar trebui cel putin 2 ore jumate; dar dupa cum nu sint un fan inrait al automobilului am parcurs traseul in aprox. o ora si-un sfert, am mai pierdut ceva vreme in souvenir shop de unde am plecat cu mina goala – saracute rafturile, noroc cu pozele (dealtfel si motivul vizitei).

comparatia cu muzeul Mercedes-Benz e inevitabila, iar aici rezultatul e clar: M-B : Porsche – 1 : 0. parerea mea. citeam mai deunazi cum ca Porsche se pregateste de ani buni sa preia Volkswagen (au tot achizitionat actiuni in ultima vreme); sa-i vedem dupa ce le reuseste achizitia cu ce muzeu or mai veni 🙂

Leave a Reply

