melodie vs. armonie

stind mereu cu urechea ciulita dupa fel de fel de sunete, am la indemina tratamente diferite, in functie de manifestarile interioare. (ca-s ale mele ori ale altcuiva, asta nu importa; material se gaseste din belsug)

asa se face ca azi, dupa o discutie cu Mircica si alte recomandari – William Lawes – The Harp Consorts (Eilander-Les Voix Humaines) (link dowload) am mai scormonit prin discografie si-am dat peste o piesa rarissima, in aproximativ acelasi ton, in interpretarea maestrului Jordi Savall:
Suite for solo cello No. 4 in E flat major, BWV 1010 Bourrée (sol majeur), de J.S. Bach, recomandata si apropiatilor care mi-au raportat recent insomnii. sper sa va fie util leacul.

savall_CD-ul de pe care vine minunatia e intitulat ‘Les Voix Humaines’ – fara legatura cu ‘vocile’ harpistilor de mai sus iar culegerea cuprinde diverse interpretari la viola da gamba din Franta, Anglia, Italia, articulind diferentele intre perfectiunea performerilor italieni din epoca baroc, si armonia de sub arcusul francezilor.

concertul solo integral l-am urmarit acum citiva ani pe Mezzo dupa care am ramas bouche bée, fara a mai zice nimic. a urmat comanda CD_ului (vara-mea stie 🙂 ), iar mai incolo intregirea colectiei Savall & Hesperion XXI. sper cit de curind sa ajung sa-l vad si live – din cite-am citit s-ar infatisa cu tot cu ansamblu undeva in Martie, in Frankfurt.

citeva repetitii si simt ca ma domolesc pentru toata ziua.

ps. este pura coincidenta ca atit eu cit si amicul Blogescu am tratat azi ‘muzichia’ 🙂

Leave a Reply

