dada? da, dada.

dadaismul asta cu obirsii in tara cantoanelor dar cu influente ale unuia de la noi din Tzara a fost un curent… pfff… iaca pozna ca nici nu stiu bine cum sa-l definesc. a fost… este… ma rog, e greu digerabil si cu asta basta. nu e pentru toti ochii/toate urechile, asta e clar.

m-am straduit sa pricep ‘Man on the moon‘ al lui Forman. acu’ ca sint rapus de o raceala sora cu gripa si gutunarul trebuie sa ma mentin ocupat, si-am zis sa urmaresc pelicula cu pricina.

cred ca e unul din rolurile care i s-a mulat ca o manusa lui Jim Carrey. pe linga asta… dom’le, m-am plictisit. rau de tot! unii zic despre Kaufman ala ca a impins comedia pe culmi nemaiintilnite, ca a fost un geniu al genului (ce inlaturare de cuvinte). mprtz! pe scurt – un soi de artist ale carui gaguri induc participantii intr-o asemenea eroare incit credibilitatea personajului principal este pusa la indoiala pina dupa disparitia acestuia de pe pamint. da, nu l-a crezut lumea nici cind a murit, daramite in timpul vietii.

si unde-i umorul? perceptia mea a fost ca omul suferea de o acuta nevoie de a se stii celebru, cu toate ca glumele si spectacolele lui il amuzau doar pe el. ceva in genul indivizilor care rid singuri la glumele lor – ii cunoastem cu totii, sint din belsug in jurul nostru. si-unde-i geniul? cred ca in explicatia mea simplista mi-a scapat sclipirea lui Kaufman si mi-a ramas doar egoismul unui copil rasfatat.

ce ma mai mira e cum de a fost acceptat personajul de contemporanii lui, pentru ca era evident ca nevoia lui de atentie era in contrast izbitor cu asteptarile publicului.

sa fie ca un vin care pe masura ce imbatrineste devine mai bun? nu prea cred. cel putin nu in cazul de fata.

mi-a placut finalul – nu numai pentru faptul ca in sfirsit venise ci pentru ultima imagine cu Kaufman intins pe o masa de spital si asistind la ultima farsa pusa la cale de un vraci filipinez. traiesti cu ironie, ce ironie c-o sfirsesti tot asa…

bonus REM – The Great Beyond. pentru ca e faina.

Leave a Reply

