sfaturi practice

recunosc ca nu mi-a fost foarte usor cind am venit in Germania – cunostintele mele de nemteasca rezumindu-se la ceva mai mult de ‘Werbung‘ si ‘Zu risiken und Nebenwirkungen lassen sie die packungsbeilage und fragen sie Ihre Artzt oder Apotheke‘ (citez cu aproximatie din memorie).

am luat-o copacel iar la citeva saptamini de la descalecare, conform sefului meu avansasem de la “1 bier, bitte” la “zwei bier, bitte!” cu alte cuvinte, promiteam.

am crezut despre mine ca am talent innascut pentru lingvistica – si inca ramin la aceeasi parere. stiindu-ma studios, tot seful meu (de fapt acum “fost” manager, actualmente coleg) imi trimite mai deunazi pe messenger citeva sugestii privitoare la deprinderea cu usurinta a slovelor straine. si-mi spune sa caut canalul YouTube “HotForWords” al Marinei Orlova. zis si facut.

marina_orlovaprima mea intrebare a fost daca ofera si lectii particulare. mi s-a raspuns cu… ma rog, nu e cazul sa punctez acum reactia. pentru amatori – incercati cu incredere, d-ra profesoara e scolita si preda cu daruire, se vede ca a stat cu burta pe carte la viata ei.

3 thoughts on “sfaturi practice

  1. si tu Roncea? si tu?
    a inebunit planeta cu HotForWords asta..
    noroc cu tzatzele (plural, o tzatza, doua tzatze) altfel de-alde Pruteanu sunt cu milioanele.
    si apropo de milioane.. am o vaga impresie ca fani is sunt majoritatea utilizatori de Clerasil, Proactive Solutions si mai stiu io ce “arme” de lupta impotriva cosurilor. parerea mea… asta-i un fel de prostitutie online. hai ca deschid si io DEX-ul si dau cu degetu’ la random, aleg un cuvant si apoi imi iai point-and-shoot-ul si-mi trag un video. de video. imi dau tricou jos si-mi arat buricu’ si sfircurile suflarii online. generatia asta de pustoi deja e enervanta. iesivar iPod-ul pe nas, blackberry-ul prin cosuri si Maria Orlova din visele ude.

    hai sa revenim la d-alde Catavencu coane.

    🙂 tare faza cu Ihre Artzt oder Apotheke. Mi-aduce aminte de reclamele de pe vremuri.. de pe vremurile alea cand fanii Mariei nici nu erau inca in plan.

    si zici matale (sau zice ea) ca e scolita… pai limba romana si limba engleza si limba franceza si limba italiana si nitel de limba germana om putea preda si noi. maaaare lucru. hai sa-ti zic cum se ajunge “profesor” aici… faci trei cursuri si gata. deci dc ai timp de pierdut in 3 luni de zile (1 semestru) esti gata pregatit sa iei o clasa in primire. part-time, ca sa ai timp si de blog si de shopping. ca deh, victoria’s secret nu vinde online. asadar e discutabila “pregatirea” dom’soarei.

    😛

  2. bre, recunosc ca un elev nepregatit ca nu stiam de rusoaica pina n-am primit indicatiile pretioase de la fostul meu sef. iar biografia fetei o gasesti imediat pe net, ca au fost voluntari wikipedisti care i-au pus repede CV-ul cap la cap. sau.. ma rog, sa nu divagam :)) asa ca n-am stat sa sap prea mult – mea culpa, iar cind vezi doua perechi de tzatze risti sa te lasi cuprins de moleseala (si nu e de la gripa asta de ma tot siciie de citeva zile).
    dupa ce-am scris despre ea m-am uitat si la citeva clipuri si parca m-a lovit o mustrare de constiinta cind am vazut-o ca se manifesta precum gazda unei emisiuni pentru copii, duminica dimineata.
    destul cu asumarea vinei – mai multa atentie de la mine nu mai primeste Orlova asta, oricit mi-ar insista! am zis. :))

  3. recunosc oricum ca poza de-ai postat-o m-a facut sa sad mai mult decat se cuvine cu gandul asupra postarii… uite, inca elaborez pe tema asta. gata. gaaaata.

    fa-te bine, revino-ti. da-i cu vin. apropos, am primit azi de la un coleg (nu-i roman) o sticla de vin. Feteasca Neagra. 2004. stie. stie el ceva si nu vrea sa spuie.

Leave a Reply

