5 minute rusine

…la colt, pe coji de nuca.

pai, carevasazica tradare! locuiesc in Germania de aproape un an jumate si n-am spus pina acum nici o vorba, nici una, cit de mica despre al doilea aliment national. nu, nu e vorba de kebap ci de bere. da, berea. cum de mi-a scapat pina acum, nu stiu. poate pentru ca m-am integrat atit de bine in mediul nemtesc incit nici n-am mai bagat de seama ca ori de cite ori gustam cite-o berica era ca si cum as fi baut apa dupa truda de peste zi.

dar lucrurile nu stau chiar asa. nu. din toata multitudinea asta de beuturi stoarse din hamei sint unele care ies in evidenta bine de tot. poate ca n-as fi desenat nici scriitura de mai la vale daca nu mi-ar fi trecut de curind pe sub nas, printre buze si mai incolo in jos, pe gitlej una din cele mai maiastre realizari nemtesti in materie de fermentatie – si anume “Hacker-Pschorr“. dupa o reteta neschimbata de aproape 600 de ani (fara şagã), cu apa pura de izvor, Hacker-Pschorr asta are acel je-ne-sais-quoi care te face sa ramii descumpanit dupa ce golesti recipientul (pahar ori sticla) si sa te intrebi retoric “de ce mi-o fi adus sticla goala?!”

cind eram in Romania mai testasem ba un Paulaner, ba un Franziskaner si imi lingeam buzele gindindu-ma cum o fi sa traiesti intr-un loc in care intr-adevar cinii sint cu covrigi in coada (a se citi ca pentru unii progresul omenirii s-a terminat odata cu inventarea berii. restul nu conteaza citusi de putin.) si iacata ca dupa ce am descalecat pe tarimul asta nemtesc si-am inceput sa amusinez dupa diverse licori, mestesugul asta m-a condus pina la a descoperi alte si alte arome, care de care mai imbietoare. curios lucru – mi-a luat mai bine de un an de zile ca sa descopar ceea ce la momentul actual m-a implinit in cea mai mare masura. dom’le, mesteri mari nemtii astia, pe onoarea mea! nu-i de mirare ca sint patrioti si tin la simbolurile lor nationale. nu mai deunazi citeam o stire cum ca soldatii germani detasati in Afganistan isi aud bombaneli din partea pedestrilor de neam american ori englezesc pentru ca nu lupta. de ce? au dreptul la 2 halbe de bere pe zi, complementate de cite-un wurtz, ceea ce a condus la obezitate in rindul trupetilor. pai, ce – ei nu sint oameni, sau cum?

iacata mai jos insirate, ca pe raft toate sortimentele de Hacker-Pschorr (13 la numar) . cea testata de sus-numitul e “Anno 1417“. editie veche, ce mai!

flasche_animator flasche_anno_1417 flasche_braumeister flasche_dunkle_weisse

flasche_hefe_weisse flasche_leichte_weisse flasche_muenchner_dunkel flasche_muenchner_gold

flasche_muenchner_hell flasche_oktoberfest_maer_ko flasche_radler flasche_sternweisse

flasche_superior

3 thoughts on “5 minute rusine

  1. asta tre sa fie mama tuturor postarilor despre bere. bravos mon cher, ai descoperit fericirea. pacat insa ca fericirea asta vina in incremente de 0.5, 0.33 sau 0.341 (depinde de continent).

Leave a Reply

