vinul saptaminii asteia

rocca_sveva-cantina_di_soave2004 – an bun. bun de tot. atit de bun incit in zona Veronei s-a facut si vin, cu struguri culesi pe la finele lui Septembrie – inceputul lui Octombrie.

simbata asta ne-am incurajat si noi cu un recipient din zona sus-mentionata, pe numele lui de botez – “Rocca Sveva, Valpolicella”, produsa de Cantina di Soave. suava de-a dreptul!

licoare neagra la culoare, cu tente rosiatice (sau invers – rosiatica, cu tente intunecate, functie de directia din care privesti) iar la gust cu o usoara asprime – dar nu din cele care-ti fac gura punga, ci din contra – care te imbie la inca o degustare, si-nca una, hai si-a treia!, partea mea pe ziua-n curs, ca-s generos. mi-a placut combinatia de arome de fructe de padure, cirese si vanilie, nu foarte accentuate dar prezente suficient incit sa le poti distinge.

aventura cu vinurile bune italienesti a inceput cam acum un an de zile, cind am probat o licoare catifelata – Amarone di Verona, superba! pretul insa m-a cam tinut departe de ea, asa ca m-am multumit cu ‘sora’ ei mai putin dulce – Valpolicella de mai sus. insa am pus ochii si pe-un Amarone din ala, asa ca urmeaza cit de curind o cronicuta plina de desfatare; asa presimt. 🙂 tortas3

apoi, pentru cine prefera si-un desert linga un vinisor rosu – desi unii m-ar putea acuza de blasfemie, eu zic doar atit: un Turrón de Alicante de la ‘El Mercado Espanol’ din tzentrum, si ai o seara completa.

5 thoughts on “vinul saptaminii asteia

  1. bune-s vinurile italiene, dar mai “bun e vinul ghiurghiuliu”…de aceea iti trimit neste adrese, ca atunci cand te va apuca dorul sa mai degusti si licori autohtone (calitative si relativ ieftine), sa le poti comanda mai usor:
    http://www.lautarul.de si http://www.transilvania-schorndorf.de( asta dupa cate stiu e chiar pe-aproape de tine-cred!. iar cand ti-o fi dor de preparate proaspete de macelarie, poti comanda direct la:www.sibishop.de ( parizerul si cartabosul sunt de laudat-macelarul sibian!)..si nu lipseste nici halvita ;)! a se vedea!…si sa ai pofta!

  2. mmmm! au ‘Lacrima lui Ovidiu’, ‘a batrina – de 12 ani vechime. ca sa vezi…

    a-propos, am probat un restaurant in Sindelfingen – au schimbat de curind bucatarul (dupa cum ne-a zis patronul), si se simte! am papat un platou ardelenesc de dai cu caciula dupa ciine! parerea mea. si-a lui Robert. mai mergem! e un plan 😉

  3. ce sa zic… vin + ceva dulce nu prea merge. ii strica gustu’.

    vin + brinza insa… o cu totul alta istorisire

    ete cu asta m-am delectat de curand Kressmann pe numele lui mare

  4. ca tot veni vorba de vin, mi-am mai imbogatit colectia cu inca i sticla de Kressmann. ‘Colectia’ e mult zis… se numeste ‘colectie’ numai daca le pastrezi intacte si nedesfacute, s-ai? :))

    asta seara dam onoru’

Leave a Reply

