alcoolul, sau cum o tarie poate influenta prietenia

pentru inceput, maxima pe ziua de azi, cu bataie pe consumatorii de apa: in vin sta intelepciunea, in bere libertatea, iar in apa bacteriile – a spus-o Benjamin Franklin, n-am spus-o eu. pe scurt, mai bine bem vin si vorbim aiurea decit sa bem apa si sa ne umplem de bacterii (ca sa nu zic “rahat”, pentru ca bacteriile din apa sint e-coli, identice cu cele regasite in fecale – studiile in domeniu sustin afirmatia). nici asta n-am zis-o eu, da’ am citit-o iar acum o dau mai departe pe principiul “sharing is caring“.

acum vin alti studiosi din astia care ne spun inca o chestiune interesanta: pare-se ca temperatura unei cani cu… lichid – c-o fi ceai, c-o fi cacao cu lapte, vin ori coniac, ajuta la socializare. conform analizei psihologilor astora (pesemne americani), inclinam spre a primi cu deschidere o persoana necunoscuta atunci cind tinem in mina o cana cu ceai fierbinte. caldura recipientului are efect asupra caldurii cu care intimpinam strainii, da.

le dau dreptate cercetatorilor, desi am o oarecare ciuda pe ei si pe descoperirea lor. ma rog, las deoparte ranchiuna si zic doar atit: am emanat mult mai multa caldura sufleteasca de la canile de vin fiert consumate de-a lungul existentei mele decit ati gasit voi in aia 41 de subiecti pe care i-ati analizat! bravo voua ca ati pus studiul asta pe hirtie! la cit material didactic mi-a trecut prin mina… sigur iesea un compendiu de comportament asociat caldurii lichidelor.

de-aceea ma bucur ca in Stuttgart deja s-a montat oraselul de iarna (casute mici de lemn in care se serveste strudel cald cu mere si sos de vanilie, turta dulce, wurst, mult wurst si bineinteles vin fiert). sa te tii acum caldura sufleteasca, pina-n Decembrie!

hai noroc!

4 thoughts on “alcoolul, sau cum o tarie poate influenta prietenia

  1. ahhahahahhaa

    le-am povestit canadienilor (cativa colegi de munca adicatelea) mai deunazi despre vinul fiert. cum se face, cum se bea, cand se bea, de ce e bun.. mi-am batut gura degeaba! n-au bre cum sa-nteleaga care-i treaba cu vinul fiert. mi-am uscat gura degeaba. asa si cu studiul… facut prin vest (west) pe undeva. britanici, e clar. da, britanici tre sa fie.

    intr-o alta ordine de idei insa.. le-am adus niste zacusca de fasole facuta de JE cu ceva saptamani in uram… a avut succes mon cher, si nu era calda. asadar, facand o analogie, vom trage concluzie ca orisice mancare data spre primire unui strain il va face pe strain sa o primeasca (nu sa te primeasca) cu bratele deschise. hence, vine un vecin nou in cartier sau pe strada ta, hopa sari cu o placinta la usa lui ca se te prezinti.

    si in cu totul alta ordine de idei… am facut ieri de cu seara (4 borcane mari si late la numar) dulceata de gutui. eeh, aduce inapoi amintiri… dulceata bunicii, pe paine cu unt (margarina in anii mai departati revolutiei, deh, vremuri de rastriste) alaturi de o cana de ceai cald. si uite ca terminam discutia tot cu ceaiul cald. banii folositi in studiul de-l mentionasi poate n-or fi chiar irositi in vant. un sambure (sau o frunza) de adevar tot o fi undeva pe la mijloc.

  2. de fapt chiar acuma ma duc sa-mi pun de-un ceai.. e luni dimineata, de lucru nu prea e, blogosfera se lasa cu articole peste articole asadar merge un.. ceai. cald, se intelege. honey lemon, preferatul meu. revin.

  3. mi-ai facut pofta de Irish Coffee. nu stiu cum, de ce, dar asta as bea acum. nu se serveste la automatul de cafea, din pacate. pacatele lor, e clar!

Leave a Reply

