concediu – August ’08: azi, Strasbourg

din Stuttgart pina-n Strasbourg schimbi 3 trenuri. in 2 ore jumate esti la destinatie, si deja inainte de a intra in gara iti dai seama ca ai lasat in urma Germania. cladirile au un aer mai vechi, cu tencuiala cazuta ici-colo, cam ca oalele alea de le aruncase tata acum citiva ani, pentru ca le sarise smaltul. gara e veche, insa pe dinafara e spoita cu un invelis imens de sticla ce-i confera o alura de secol XXI.

ne-aventuram pe stradutele din zona garii ca sa gasim un hotel, iar ghidul de buzunar (i.e. Lonely Planet) ne trimite la Colmar, unde pentru 42 EUR/noapte luam o camera dubla (de fapt erau cam doua camere, pentru ca si in hol pusesera un pat). curatel, dragut, cu vedere spre catedrala (ma rog – spre zona in care se afla catedrala), aproape de centru. frantuzul de la receptie ne intreaba daca nu cumva sintem canadieni – n-am avut replica mai amuzanta asa ca am raspuns simplu: “romani”.

lasam bagajele, ne clatim nitel pe ochi, apoi purcedem in recunoastere. cu ce ne mai aduceam fiecare aminte reusim sa dam de catedrala, apoi de alte locuri cunoscute, mai putin de restaurantul si confiseria la care ne-am delectat prima oara cind am fost in Strasbourg, cu Paul. – pauza de oftat –

daca in prima zi ne-am clatit ochii cu centrul vechi plin de casute colorate, cochete, a doua zi am luat-o la pas inspre Petite France, unde coloratura e si mai intensa. aici ne scurgeam pe nenumaratele stradute inguste la fel cum se strecoara un soarece prin galerii. pina intr-un final cind, osteniti de-atita goana am tras la Academie. ‘Academie de la Biere’, asa se numea institutia. deja se incinsesera spiritele – pe unul il jenau pantofii, alteia nu-i pria stabilimentul – pina la urma am indurat caldura, companionul a rezistat cu stoicism atit cit s-au trecut doua examene (a se citi: “s-au consumat doua beri”) iar chelnerul a iesit cu 10 EUR in minus. ma rog, textul deja isi pierde firul logic, dar am zis sa insir mai multe detalii intr-un spatiu cit mai limitat.

una peste alta, citeva cuvinte despre Strasbourg-ul asta, asa cum il percep eu: urbe cu influente nemtesti pina-n tevile subterane, meniuri bilingve – francez-german, chelneri bilingvi (pastram aceleasi coordonate linvgistice si aici), catedrala faimoasa desenata de un arhitect neamt (Erwin von Steinbach), iar lista poate continua. n-am nimic cu francezii, dar ii prefer pe nemti si de-aceea ma bucur ca au tavalit zona aia alsaciana, pentru ca si-au lasat o amprenta notabila.

am ramas cu ceva dupa ce-am parasit Strasbourgul? cu poze multe, da. si mi-au placut citeva casute de prin Petite France, alte citeva de prin zona centrala (Place Klebert, etc), berea belgiana, si ‘The Dark Knight’. hahaaa! sa va zic cum a fost: 11 noaptea, sleiti de puteri, ne intorceam spre hotel. 11:25, de-abia clipind vad totusi un afis: “The Dark Knight”, visualisation 23:30. hmmm… “mai avem mult pina la hotel?” “trebuie sa vii sa-mi deschizi.” “vin. hai sa mergem mai repede.” deschid, intra in camera, inchid dupa mine, fug intr-un suflet la cinematograf, iau un bilet, 23:35, filmul inca nu incepuse. intru in sala, ma asez comod in scaun si… incepe 🙂 deja ma gindeam sa-l scol pe jupinul Stocker si sa-i spun ce fapta mareata am savirsit. […] mai tirziu, s-a dovedit ca tinara demoazela nu prea inchisese ochii toata noaptea, se foise, se invirtise – bag sama ca un soi de claustrofobie cauzata de incaperile mici de hotel, precum si pozitionarea lui in spatiu au cam bagat un disconfort in oase. n-am comentat prea mult, am tras pe dreapta cu cearsaful peste ochi, si-am tacut chitic pina dimineata.

la prinz plecam spre Nancy.

poze multe si fromoase gasim pe flickr ori pe picasa.

One thought on “concediu – August ’08: azi, Strasbourg

Leave a Reply

