Killroy was here

…si-am trecut si prin Tübingen.

urbe mignona, veche, colorata ca o turta dulce. nenorocul nostru – pe de-o parte, a fost ploaia marunta, mocaneasca ce ne-a ciuruit mai toata ziulica; amintesc in treacat ca stropii au contenit de-abia cind am ajuns inapoi in Stuttgart. ma rog, de-aia-i zice ‘timp probabil’: probabil ca va ploua, probabil ca nu.

prin cetatuia asta veche te ratacesti usor dar sigur, pentru ca la fiecare colt de piatra veche dai de alta straduta si mai cocheta, si mai simpatica, pina ce te pomenesti c-ai ajuns te miri unde.

prima oara cind am trecut prin oraselul asta am fost cu amicii Pasternak si Stocker si tiu minte ca am avut parte de un timp frumos; un teolog tinar dintr-o fratie ne-a plimbat pe riu cu barca lui, apoi a jucat rolul ghidului turistic si ne-a aratat unde era cazat impreuna cu alti 4 colegi – un muzeu in miniatura as putea spune, care adapostea toata istoria fratiei din care facea parte. aflind atunci ca inca se mai practica dueluri de spada pina ce unul din oponenti renunta, ranit fiind de atitea lovituri am ramas cu gura cascata. mai apoi am auzit ca povestea nu era una izolata si ca in intreaga Germanie inca se mai pastreaza obiceiuri stravechi de ast gen.

in fine, atunci n-am apucat sa luam la pas toate obiectivele, asa ca acum am profitat si eu de timpul la dispozitie si m-am lasat dus pe toate coclaurile. peste tot mi s-au parut atragatoare acele firmamente din fier forjat ce aduc aminte de stabilimente medievale (hanuri si-alte asemenea locuri); le-am tras in poza, iar la un moment dat stiu c-am dat peste o inscriptie care amintea trecerea si sederea scurta a lui Goethe pe meleagurile cu pricina; mindria nationala ii gidila in mod normal si pe nemti, ca pe mai oricare natie. insa ei stiu bine sa se mai ia si peste picior, asa ca dupa coltul aceleiasi cladiri statea insemnata alta inscriptie avindu-l protagonist tot pe maestru, care de asta data spunea asa: “Aici a varsat Goethe”. pai ce, Goethe asta, nu era si el om?!

si-a venit seara de vineri, s-a asternut peste lume, ne-a tras la somn, iar simbata la prinz am purces inspre alte plaiuri. froggies, tine-ti-va bine ca venim!

Leave a Reply

