ofuri

au trecut multe evenimente pe linga mine – multe dintre ele demne de luat in seama, si-mi pare atit de rau ca n-am putut sa le mentionez regulat aici. nu-i bai, recuperez eu cumva, imi iau revansa.

primul la care ma gindesc a fost praznicul marelui biruitor si Sfint Patrick, patronul tuturor pub-urilor si al aaa… asta, iertati-ma – patron al insulei de smarald pe care a adus vorba mieroasa a catolicismului & stuff. irlandezii, oameni sufletisti si care tin la traditie nu-si uita binefacatorii asa ca in fiecare an, pe 16 Martie, incepind cu ora 7 dimineata purced inspre a-l cinsti pe protector. suna la serviciu si isi iau scutire pe caz de boala, apoi se grabesc sa ia dejunul in cea mai apropiata crisma. ora 10 ii gaseste deja veseli – mincarea infulecata dis-de-dimineata intimpina rezistenta asa ca o ajuta cu indulcitori (cel mai la indemina e Guiness, produs de baza).

stpatrick.jpg

duminica m-a prins in casa, obosit si cu nitel nerv instalat din pricina atributiunilor birotice (sintem in apasare mare acum cu Pastele asta – ne paste si pe noi o mama de campanii pe care trebuie sa le lansam negresit pina joia asta) asa ca n-am iesit de sub acoperis. sint curios de colega de apartament (irlandeza la origini)- pe unde-or fi gasit-o zorile, ca acasa sigur nu era. e bine ca in Stuttgart se asterne dimineata o picla care aduce cu ea si-un aer caldut, umed, numai bun de tinut cald intre marginile unui sant. dar sa nu divagam.

ma intorc inapoi in timp si-ajung simbata intr-un orasel nemtesc, tipic Padurii Negre – micut, mignon, cochet, primitor, curat ca lacrima: Triberg. specificuri? cea mai mare cascada din Germania, cea mai mare concentratie de ceasuri cu cuc pe metru patrat si cea mai buna mincare pe care-am gustat-o pina acum in tinutul arian.

001.jpg002.jpg003.jpg

005.jpg006.jpg004.jpg

010.jpg009.jpg007.jpg

dsc_0276_resize.jpgdsc_0248_resize.jpg008.jpg

aveam nevoie de iesire. simteam ca ma sufoc tot stind in casa, mergind la serviciu, somn, calculator, somn, sala, serviciu, sala, calculator, bere, bere, party, bere, somn, calculator – asta era un weekend, apoi iar somn, iar serviciu, bla-bla-bla… rutina asta cotidiana m-a dus cu gindul la un program de care ar trebui sa ma tin. suna ceva de genul:

5:20 – 8:30 am : sport, toaleta de dimineata
trei zile pe saptamana sa fac sport la prima ora. La 5:20 dupa ce dau telefonul pe jos, ies din pat, imi fac toaleta de dimineata, maninc o banana ori un biscuite, doi, dau drumul la muzica, ma uit putin la stiri, dupa care ma azvirlu catre ActivCity Fitness Club, unde incep programul la 6 fix. pe la 8 – 8:15 plec spre birou.

in zilele cind nu fac sport, ma trezesc pe la 7:30; un dus scurt, o mincarica rapida dupa care la 8:15 – 8:30 am fugit la serviciu.

8:30 – 10:00 am : raspuns la mesaje, citit presa online
primul lucru pe care il fac cind ajung la birou este sa-mi fac o canutza cu ceai (am adus de prin Londra niscaiva ierburi delicioase care ma binedispun la orice ora). in general ar trebui sa imi ajunga 50 de minute, o ora pentru a raspunde la cele mai importante mesaje, si sa mai reusesc sa frunzaresc si titlurile ziarelor + analiza trendurilor din lume. de vreo citiva ani nu mai fac nici un pic de web-design, nici nu ma ocup de consultanta IT dar imi place sa ma mentin la zi; in primul rind o fac pentru ca imi place, iar in al doilea rind incerc sa-mi mentin skill-urile la un nivel bun – nu de alta dar imi creste valoarea pe piata (cu alte cuvinte ramin ‘angajabil’)

10 am – 12 pm : sedinte
ideal ar fi ca toate sedintele sa aiba loc in intervalul sus-mentionat; unele se intimpla sa aiba loc atunci – altele sint programate mai tirziu – cauza fiind decalajul de fus orar cu ‘baietii de la Worldwide’ – cu voi, ba!, aia din State 😛

12 pm – 1 pm: prinz, birfe, cascaturi
cum majoritatea colegilor isi iau prinzul la 12 fix, ar trebui sa ma obisnuiesc sa merg pe la 12 jumate ca sa evit coada, aglomeratia, galagia

2 pm – 5 pm: sedinte, management, corporate-account marketing manageri, operations, worldwide tsg marketing team
din nou in breasla sedintarilor, cu executii de campanii de marketing on-line printre picatzele, cules de rapoarte, compilat rapoarte, acordat drepturi de citire/editare unor utilizatori din EMEA pe site-urile intranet, scl

5 pm – 7 pm: finalizat chestiuni nerezolvate
cum dupa ora 5 nu prea mai sint programate sedinte, ar ramine timp la dispozitie pentru a rezolva chestiunile ramase fara raspuns, expediat email-uri andrisantilor nelamuriti, pus la punc agenda pentru ziua urmatoare

7 pm – 8:30 pm: cina, iar in zilele in care am sala de la 8 – bineinteles, sala
scopul meu e sa fiu acasa cel tirziu la ora 7 jumate. uneori imi iese pasenta, alteori ba: se intimpla sa ajung mai devreme.

8:30 pm – 11 pm: citit, diverse
aceasta e perioada in care citesc, rasfoiesc prin reviste, bloguri, stiri, review-uri la diverse gadget-uri care mi se par interesante, citesc despre fotografie, mai editez cite-o poza, doua, ma chinui cu tehnica HDR, schimb un cuvint cu lumea pe mesagerie, Skype, etc, vad ce-au mai pus baietii pe torente si, eventual, in ultima instanta ma mai uit si la cite-un film. dupa cum televizorul l-am eliminat din viata mea cu citiva ani in urma, nu am unde sa pierd mai mult timp – in Germania mi-ar prinde uneori bine, recunosc – pentru a deprinde limba asta de dresat catei, ca in rest nu prea sint emisiuni care sa ma atraga.

scopul ar trebui sa fie ca la 11:30 cel tirziu sa ma asez cuminte in pat. nu-mi iese aproape niciodata.

no, pe hirtie suna ideal. organizare, ambitie, trai sanatos – ce-ti poti dori mai mult? pai raspund tot eu: ce-mi doresc e sa-mi iasa planul, atita tot. ca de scris mi-e lesne; mai anevoie e de dozat si mentinut ambitia.

 – credit d-lui Eduard Koller, Microsoft Seattle care mi-a dat ideea unui trai bine organizat, bine dozat, sanatos, normal –

acum vin Pastile nemtesti… ne dau liber doua zile – traiasca ‘bank holidays’-urile!, vine un weekend luuuun, lung di tat. planuri marete nu prea sint, dar se deseneaza pe parcurs. ouale inca nu le-am vopsit, se gasesc gata minjite la Oster Market in tzentrum.

il asteptam insa pe ‘al romanesc, neaos, cu bucatele lui de sama (ris infundat). cam pe la sfirsitul lunii viitoare o sa poposesc acasica, la o sarmaluta si-un drob numai bune de burdusit ghiozdanul.

dar sa nu ne ambetam deja simturile, si sa mai depanam…

mi-au mai trecut prin fata ochilor cestiuni interesante… un film misto, o vizita prin alt oras nemtesc tare frumos si muzichii dementiale.

filmul misto – The Mist. un horror marca Stephen King, cu un final de te rupe in doua. bine ca mai apar si filme cu finaluri greu previzibile. la capitolul filme nu prea ma mai uit la noutati, ci am inceput sa iau la rind filmoteca mea de aur. si zice-asa: The Great Escape, The Guns of Navaronne, 12 Angry Men, North by Northwest, The Sting, The Omen, Way Out West, Das Boot, Amadeus, Ed Wood plus inca citeva dragi mie, cum ar fi The Darjeeling Limited, The Royal Tenenbaums, Oh Brother, Where Art Thou si… cam atit.

oraselul nemtesc – Nuremberg. plin ochi de istorie, pacat insa ca era nitel cam intunecat pe-afara – bag sama ca nemtilor astora le prieste toamna, ca se leapada cam greu de dumneaei.

n01.jpgn02.jpgn03.jpgn06.jpgn07.jpg

n09.jpgn05.jpgn04.jpgn08.jpg

in citiva euro (nu mai stiu – sa tot fie vreo 6 la numar, chiar n-am tinut minte) intra accesul la mai multe muzee si case memoriale din oras. un fapt e sigur – oamenii astia stiu cum sa-si promoveze istoria – unde mai pui ca pina si cel mai virstnic cetatean cu care am intrat in discutie prin tzentrum era vorbitor de limba Engleza. Germania – jos fesu’! ma inclin.

zic doar atit – orasul asta merita vazut cind natura e mai inmugurita, mult mai inmugurita, inverzita si insorita pentru ca ii sporeste farmecul inzecit! la vara sigur mai merg, dixit!

acum… din ciclul ‘recomandari pentru minti asemanatoare’ dam drumul la vale unor discuri care m-au lasat masca: niste baieti din Bristol, recent intrat pe firmament m-au dat pe spate cu LP-ul lor de debut: Fuck Buttons – Street Horrrsing. fanilor de ‘noise music’ le recomand cu caldura. pe scurt, un sunet diafan de xilofon incepe sa prinda incet contur, pentru a lasa mai apoi loc butoanelor si clapelor de sintetizatoare sa distorsioneze cele mai nebunesti ritmuri electronice. poti combina abstractul cu abuzivul si melodiosul intr-un pachet satisfacator? fuck yeah!

nu-i de lepadat nici noua gaselnita IDM a lui Clark – Turning Dragon. cam dus cu pluta tipul, dar – perfectionist fiind, dupa cum se auto-intituleaza, ne arata un Aphex Twin renascut, cu ideea fixata pe ritmicitate melodica. matematica aplicata in muzica? rezultat = Clark.

urmeaza somnul. vad ca m-a prins ora 11 pm. gata, pa!

10 thoughts on “ofuri

  1. hahhaha. nenea Stephen Wilson (coleg de munca – nascut in Irlanda de altfel, canadian prin a doua cetatenie) si-a lichit astazi o emblema pe usa-i, cu aluzie la St Patrick’s day, in semn parca de “nu deranjati decat daca aveti ceva de oferit/baut”. cestiune demna de zona crepusculara: st patrick’s e pe 17 martie, cel putin asa se zvoneste p-acilea. google si-a desenat si el pagina in verde astazi, trintind doua, trei frunze de trifoi. poate ma deghizez si io intr-un Leprechaun astazi si beau! vedem, nu promitem (am de cautat un covor inainte)

    peseu: ai pomenit de potol. nu se cuvine fara detalii. n-are acelasi farmec. aaah, astaaa, gust.

  2. hehe, la ora la care comentai matale post-ul era inca sub editare 🙂 asa ca despre mincare inca nu ma gindisem sa detaliez. dar… esti sigur ca vrei s-o fac? implica si carne, nu de alta 😛

  3. “limba asta de dresat catei” – :)))))))))))

    Cat despre program – bre, tu chiar te poti trezi la 5:20???
    Eu am tot incercat sa fac eforturi de genul asta (5:00) dar nu mi-a iesit niciodata. Nu reusesc sa ma trezesc decat foarte greu inainte de 8:30. A fost o vreme cand am reusit la 6, a mai fost una cand am reusit sa ma scol la 7, insa au cam apus 🙂
    Mai incerc. Ce am reusit insa sa fac a fost sa ma culc destul de regulat la 24 (inca mi se pare prea devreme, dar macar mi s-a obisnuit organismul).

    Pe urma tot legat de program de fiecare data cand mi-am facut un orar strict am dat gres dupa maxim doua saptamani – reveneam incet la vechile obiceiuri de lenevie si frecangeala de menta. Ce am simtit insa ca a dat ceva roade a fost sa insir o lista de activitati (fara timpi, asta eventual mai incolo) si sa ma ocup de ele dupa chef in timpul zilei.

    Succese!

  4. nu-mi reuseste, maitre. e doar un plan! o utopie! dar suna bine, nu? …imi pare rau ca te-am dezumflat asa, dar nu ma vad in stare sa mentin un asemenea program; nu am vectorii necesari, lipseste ceva, nu stiu ce – nu stiu cum sa pun ambitia asta in practica. hai, o zi, doua ar merge; da’ cum faci dup-aia, sa mentii ritmul asta tot anul? inca n-am raspuns la problema.

  5. ca tot vorbim de program.. uitati-va la maniacul ala de roman la Microsoft (aka. eduard.ro). Trezit la 5, mers la gym, venit acasa, jucat cu copilu, mers la munca, sedinte trestii, un tenis la prinz (sau innot, dupa caz), dai cu sedinte, emailuri, probleme, seara la 8 ajunge acasa, se mai joaca cu copchilu, il culca la 8 jumate, isi vede de fotografie, blog, mai baga ceva potol si la 12 la somn. Evident, isi cam neglijeaza nevasta.

  6. ideea e buna, dar cind naiba sa le faci pe toate? eu nu pot sa ma culc sub ora 1 nici daca ma bati (e drept ca n-a incercat nimeni sa ma bata, dar si daca ar incerca…)

  7. o cestiune de nuanta pana la urma. cine-a zis ca pe inserata trebuie sa ne aliniem cu podeaua? cadem pe-o laterala atunci cand suntem obositi. nu mai devreme. poate doar mai tarziu.

  8. cite discutii, dom’le 🙂 pare-se ca la urma urmei nu e usor sa ne tinem de un program fix… avem o dilema, cum procedam? raspuns: nu stiu, nu-s din Bucuresti.

  9. coane, nu se pune. ce-ai facut tu e plagiarism. repede doi biscuiti la nenea eduard pt copiat. ori asta, ori folosesti regulile MLA pt citate. punct. na ca te-am ars cu-n doi

  10. citez din postare: ” – credit d-lui Eduard Koller, Microsoft Seattle care mi-a dat ideea unui trai bine organizat, bine dozat, sanatos, normal – “

Leave a Reply

