London walk_partea a II-a. si-atit.

ramasese sa mai dau o dare de sama privitoare la metropola Londoneza… si zice-asa: a fost un training, a fost un drum lung pina-n oras, iar mai apoi a fost noapte. iar Pasternak si cu Sirbu au zis “sa fie petrecere!” si dusi au fost…

cind pici oarecum ca din pom pe o pajiste nemaiumblata n-ai cum sa nu te miri nitel de imprejurimi, iar pina la dezmeticire sa treaca ceva vreme… asa si eu, proaspat aterizat pe pamint londonez m-am mirat nitel sa vad atita inghesuiala la un loc. ma gindeam – mai, o fi spatiul prea mic, or fi atractii deosebite – ei, as! asa era la tot pasul. pina si-n circiuma orientala la care am adastat. se facea ca am intrat in partea chinezeasca a Londrei, mai precis intr-un stabiliment de rit chinezesc (numele – nu-l mai tin minte… ceva gen ‘Kung Pao’, “Gong Bao”, toate suna la fel) plin ochi de musterii. forfota continua, asteptam 10 minute – timp in care ma uitam la furnicarul de chelneri/clienti/curiosi care misuna pe-acolo ori mai schimbam cite-o vorba cu societatea, apoi ne asezam cu totii la o masa si-ncepem… ni se aduce, dupa caz – bere, bere, bere, bere – inca o bere, apoi orez cu diverse garnituri – nu le insir pe toate, stie lumea ce inseamna chinezaria in materie de gastronomie: gustoasa, multa si fierbinte.

11 noaptea, strazile inca frematau. urmeaza episodul cu pub-ul (in care-am incercat un draught de Paulaner asemanator cu apa de la robinet, doar ca nitel mai amaruie) si cu lumea trosnita care se preumbla prin fata geamului nostru. am luat un supraetajat pina la hotel apoi ne-am culcat cumintei pina dimineata…

ambitiosi nevoie-mare am tras nadragii pe noi, opincile-n picioare, aparatul la umar si harta in buzunar iar la 10 dimineata ne-am urnit inspre obiective.

fiind de loc de prin Bayswater Road (colt cu Notting Hill Gate, unde-ntoarce 342-u) am trecut razant pe linga Kensington Gardens asupra carora am cazut de comun acord ca le vom vizita ori mai tirzior ori miine. un tube pret de 2 statii, dupa care am ratacit nitelus printre niste casute cochete, stradute pavate cu cubica si magazinele pline de fel-de-fel de curiozitati. ne oprim la o librarie cu exemplare despre heraldica, grafica, arhitectura si arta – le rasfoim, ne uitam pe rafturi, admiram, ne gindim, cumpanim, deschidem portofelul – liniste. liniste pe strazi, liniste in librarie, liniste peste tot. plecam cu promisiunea c-o sa mai revenim, traversam alte citeva stradute iar apoi lasam sa se desfasoare in fata noastra Piata Trafalgar, cu ditamai leii la gleznele lui Nelson iar National Galleries in spate, cu trepte multe si tineret rasfirat de-a lungul lor. daca benoclai bine ochiometru’ zareai printre blocuri Marele Ben, asteptind sa bata de 11:30.

londra_02_rs.jpglondra_03_rs.jpg

parasim piateta si-o-ntindem inspre ceea ce ar fi trebuit sa fie “Buckingham Palace”; am stat, am cumpanit apoi ne-am zis ca dupa ce am fost dezamagiti de musiu Gordon Brown (care s-a facut ca nu ne cunoaste) nu mai putem suporta inca o umilinta, asa ca am lasat-o pe Regina sa-si soarba ceaiul in tihna; am zarit aleea care ducea pina la ‘mneaei la resedinta – lunga, lata, cu urme proaspete de cal – ne-am multumit cu asta si-am luat directia brizei.

12:30, bing-bang, batea pendula, cip-cirip… stiti bancu’

londra_04.jpg

o luam de-a curmezisul Senei, asta… Tamisei (please excuse my French, cum zice sefa mea) si ne uitam mai de-aproape la grozavia inalta de 60m care pare o roata imensa a unui vas cu aburi de pe Mississippi, cu singura deosebire ca nu propulseaza nimic, poate decit ameteala citorva. ne miram si noi ca tot turistu’ cum or fi ridicat-o/ancorat-o dar pentru 10 lire in plus lasam minunea inginereasca in spate si ne ducem tinta inca vreun kilometru inspre Tate Modern.

londra_05.jpg

muzeul asta, care dupa cum am mai spus adaposteste rodul celor mai nepricepute (a se citi “neintelese”) minti ale zilelor noastre (si-ale altora) – muzeul asta, ziceam te surprinde in primul rind la intrare – prin crapatura cu iz seismic care brazdeaza intregul parter (opera a unei pure artiste moderne, cu gindire avantgardista – Doris Salcedo, pentru curiosi), iar mai apoi prin exponatele minimaliste care orneaza interiorul. ma abtin de la mai multe comentarii… a, ce mi-a placut: o proiectie cu o furnica misunind prin frunzis, acompaniata de sunete din mediul imprejmuitor – gen “Microcosmos: le peuple de l’herbe“.

parasim Tate fara prea multe pareri (sau daca le-avem, fiecare le tine pentru sine) si luam din nou pantofii la tocit pina ce dam de Tower Bridge, cu doua turnuri in ton contrastant cu modernismul rasarit de-o parte si de cealalta a Tamisei:

londra_7.jpg thames.jpg

simtim nevoia de odihna asa ca ne sprijinim de-un ou apoi lasam modernismul in spate pentru o traversare a podului de mai sus. ne gindim daca ar fi bine sa luam acum un tube ori sa ne continuam plimbarea (deja Ben batea ora 3 cred), moment in care am dat cu ochii de Tower of London peste care-am mai odihnit privirile pina ce ne era ca luam primul bus. inainte s-o luam din loc dam peste frumusete de rufe intinse la uscat in ceea ce prin ghidurile turistice se numeste ‘obiectiv important’ si ne intrebam cine-o fi la ora aia acasa? paznicii? menajerele? n-a fost nimeni sa ne raspunza asa ca am luat dilema cu noi.

londra_8.jpg

la ora la care ajunsesem in curtea Catedralei Sf. Paul batatura (coiul) din talpa deja se instalase confortabil, jenindu-mi mersul pina la lacrimi. am inaltat fara folos o sudalma dar, fiind in curtea lacasului pesemne ca ura mea s-a neutralizat in eter.

stpaul_rs.jpg

restul traseului (pina in Oxford street) l-am facut frumusel cu busul (sau era metrou?! – nu mai tiu minte, zau…) iar de-acolo inainte noaptea ne-a fost sfetnic bun, alaturi de preparate locale, companie din imprejurimi cu voie buna pe masura si stabilimente primitoare…

__________________________

= £ 200 (+/- 20) / 3 zile

a meritat? cu virf si indesat. mai mergem? doar daca plateste cineva care te invita. ne-a placut? da. ce? coloratura (a cladirilor, etnica, etc…). ce nu v-a placut? agitatia, forfota, inghesuiala. oamenii? cumsecade, amabili, mai putin doua tute care ne-au ocupat masa in pub. serviciile? fara repros. berea? Guinness la draught e buna; lui Robert nu-i place – treaba lui, i-am mai spus – gustul pentru anumite lucruri trebuie dezvoltat. preturile? au… (lovitura sub centura)

3 thoughts on “London walk_partea a II-a. si-atit.

  1. Nu ma pot abtine sa nu apas pe butonul de comentarii, deci ia d-acilea:

    diez 1 : observ ca acest domn, sau doamna, pe nume SALE isi face prezenta in mai toate orasele cosmopolite. Toamna, iarna, vara sau primavara europeana (iti mai aduci aminte tu Basescule?), SALE e la tot pasu. Iei una, primesti doua, iei doua, primesti trei, iei trei n-ai ce face.

    diez 2: mincare chinezeasca… Si tu Brutus? pai nu zisei ca nu-ti place? Sau tu ai sarit peste orez si trecusi direct la hamei? Orice ar fi, in stomac s-au dus.

    diez 3: multa alergatura bag de sama. Altfel, imi place imbinatia asta de ..clasic-modern (baba-baiat tinar). Iar sula aia de cladire din Londra parca seamana cu Torre Agbar din Barcelona (ia vizionare d-acilea: http://www.torreagbar.com/fotos/foto2.jpg). O forma comuna de altfel, nu-i putem condamna nici pe unii, nici pe altii.

    diez4: ai asternut 1,057 cuvinte. La 0.2£ /cuvant pt pagina a 7-a in publicatiunea “Foaie pentru minte, inima si literatura” ai fi facut ceva banuti. WordPress nu plateste? Hehehheee

  2. 1. orez, ciuperci, hamei – toate foarte vegetale, asa ca nu m-am opus invitatiei.

    2. “1057 cuvinte” x 0.2£ = (aprox.) 211£. o mica avere! avem o dilema, cum procedam?

Leave a Reply

