mi-e frig, mi-e frig sa dorm singuric…

…si cind mi-e frig trebuie sa dau drumul la caldurica, sa ma invelesc cu patura pina la bărbuţă si sa pun o muzichie. cum in ultima vreme m-am bazat doar pe compozitii mai vechi (sau cel putin nu foarte noi), deja ma cam lovise plictisul… piuieli de IDM, ţăcăneli de electronic-minimal, armonii baroc (trompete, harpa, flaut scl), progressive-trance visator de la Gabriel & Dresden, Sasha ori Markus Schulz, progressive-house de la junele James Holden, indie-rock cu inflexiuni ţipătoare de la Editors, Bloc Party, The Strokes, Interpol – cu toate ma cam sufocasera.

citind o revizie (“review” pentru neofiţi) a unui album mi-am zis sa-l achizitionez (veveve.download – “please support the artists and buy this record“, asa apare mai nou in .nfo) si sa-i dau o sansa: Burial – Untrue. “Burial” asta e un tip din UK care refuza sa-si scoata la iveala adevarata identitate – nu neaparat pentru a pastra o aura de mister in jurul lui, dupa cum zice el, ci pentru a lasa muzica sa vorbeasca de la sine, sa se manifeste pura, asa cum este ea, fara aportul vreunei biografii sustinute.

experimentul din spatele albumului m-a surprins; mai intii incercam sa disting toate sunetele pentru ca dupa citeva auditii sa nu-mi mai dezlipesc castile de pe urechi. un tribut adus ‘garage’-ului tipic UK, cu “two-step breakbeats” si elemente de soul, R&B aluneca usor inspre un ritm molipsitor, completat si de suportul unor voci repetitive care se intiparesc in cap – toate elementele insumind parca soapte frumoase rostite in urechea unui ascultator intim.

nu ma mai intind. recomandare pentru amatorii de muzica experimentala – 5*


adaugat astazi, 12 Dec:

Leave a Reply

