…din ciclul "ce mai cauta romanul in Germania"


de cind s-a infiltrat microbul cu ‘Nepal’ si calatoria spre Everest base-camp 1 a inceput sa se manifeste in noi (i.e. eu si Paul) un soi de ambitie care ne pune pe drumuri si stoarce vlaga din fiecare; mai intii a inceput Paul cu desteptarea dimineata devreme, la 6 si purcesul pina la sala (de 3 ori pe saptamina) iar mai apoi luatul pieptis al povirnisurilor de prin Padurea Neagra. l-am insotit simbata in Bad Teinach, un orasel de munte linistit si curat, ca mai toate lucrurile pe-aici prin sud-vestul tarii. totul e pitoresc – de la casele situate intr-o vale, pina la riuletul plin de pastravi care strabate asezarea. conu’ Mircica a subliniat bine: “bagam perdeaua daca veneam acolo”. din cite mi-a spus Paul, se poate pescui in zona; am sa-l mai sicii asupra chestiunii ca sa aruncam si noi nada odata prin piriu.


dinsus de casa lui incepe un drumeag forestier care te duce pina la niste ruine ale unui castel de pe la 1200, ale carui ziduri nu stiu sigur ce adaposteau – cert e ca un francez le-a venit de hac pe la 1600 iar de-atunci cred ca a inceput sa cada tencuiala.

m-a surprins sa gasesc in virf de munte alta asezare omeneasca, cu casute cochete, gradini si livezi de meri care completau armonios intreaga imagine tomnatica. aceeasi liniste cu care am inceput sa ma obisnuiesc pe-aici domnea si in virful muntelui, cu mentiunea ca pe la fiecare casa batrineii roboteau la jardiniere, curatindu-si florile, sapind si plivind, cu alte cuvinte – facindu-si de lucru in mod constructiv.

n-am zabovit prea mult – ne era si cam foame, ne simteam un pic osteniti asa ca am luat-o la pas inspre casa, cu promisiunea ca simbata viitoare cucerim celalat versant.

miscare, miscare si iar miscare! asta e leacul pentru amorteala din timpul saptaminii! pina in martie mi-am promis c-am s-o slabesc cu berea si-alte licori ambetante. sint curios daca grandoarea ambitiei se poate masura cu realitatea… ramine de vazut.


2 thoughts on “…din ciclul "ce mai cauta romanul in Germania"

  1. la care proiect faci referire? la Nepal ori la ambitia de-a lasa licorile deoparte? :))) oricum ai da-o, ambele sint nobile si marete. parerea mea (LOL) mare-multamita!

Leave a Reply

