ce se mai intimpla prin lume

» cu pasi mici dar siguri socializarea ‘on line’ devine un obicei al tinerimii muncitoresti (si nu numai)… explicatii… ar fi destule: dorinta de apartenenta la grup, impulsul impartasirii gindurilor, ideilor si teribilismului cu cvasi-necunoscuti, speranta reinnodarii legaturilor de amicitie cu semeni ramasi pe cine stie ce meleaguri, curiozitatea, combinatiile (ex. un el + o ea = love) iar lista ar putea continua.

dintr-un amuzament de moment (si-o invitatie amicala) am purces si eu odata cu venirea in Germania la crearea unui cont pe mult-titratul Facebook. de-atunci si pina acum am vazut destule: de la albume de fotografie la cadouri virtuale pe care le poti oferi tuturor acelor intitulati ‘friends’, comentarii mai mult sau mai putin haioase, mesaje de peste mari si tari, stiri, jocuri (“Arrrrrr!” – cunoscatorii stiu despre ce ‘Pirati’ e vorba) si-alte asemenea modalitati de entertainment. insa nimic nu poate bate ultimul ravas primit de la o fatuca… redau mai jos mesajul asa cum mi-a parvenit, cu paranteze acolo unde se regasesc nume si locuri:

Buna D-le Prof. Sirbu

Sunt aproape convinsa, ca nu va mai amintiti de mine. Sunt […] o fosta studenta de la Facultatea de Psihologie, din anul 2000. Am primit o luna de meditatii de la dumneavostra la recomandarea […] din […]. Dupa ce am studiat doi ani sectia de Psihopedagogie am plecat in […], unde m-am stabilit si am terminat facultatea de International Business, sectia Finance…in prezent continuand cu o cariera si un Master in domeniul Financiar.

M-am gandit foarte mult la cuvintele de incurajare spre increderea de sine (care mie imi lipsea in perioada in care ne-am cunoscut) pe care le-am primit de la Dumneavostra si le-am folosit ca sprijin pana in prezent…iar saptamana trecuta, cautand prin diferitele programe pe care le oferea Facultatea la care studiez […], un nume cunoscut mie: Cristian Sirbu. Efectiv am tremurat de emotii…nu am reusit sa gasesc mai multe informatii, dar am decis sa incerc sa va contactez prin Facebook.

Cu speranta ca numele pe care l-am gasiit nu este doar o simpla coincidenta, va multumesc inca odata pentru impactul pe care l-ati avut in viitorul meu si va urez tot binele din lume!

Cu drag, […]”

iata dovada ca traim in universuri paralele. fizica cuantica ne poate sari in ajutor: entitatea actuala – Cristian Sirbu isi duce traiul tihnit in Germania, pierde vremea la calculator cind ar trebui sa munceasca pentru Hewlett-Packard in timp ce dublul sau este un distins psiholog, sadind cunoastere si incredere in mintea unor tineri studenti, educind de la catedra sa viitorii doctori, medici si oameni de stiinta. Heisenberg, Planck, Bohr si Pauli s-ar rasuci in mormint daca ar auzi de asta. problema trebuie studiata mai in amanunt…

» ca sa raminem in (aproximativ) aceeasi tema stiintifica, trebuie semnalati cistigatorii premiilor Ig-Nobel din anul 2007. anul acesta avem laureati de seama, dupa cum urmeaza:

AviatiePatricia V. Agostino, Santiago A. Plano si Diego A. Golombek, Universidad Nacional de Quilmes, Argentina – efectele Viagrei asupra senzatiei de decalaj orar la hamsteri

Fizica: L. Mahadevan, Harvard University, USA si Enrique Cerda Villablanca, Universidad de Santiago de Chile, pentru studiul asupra sifonarii cearsafurilor

Chimie: Mayu Yamamoto din cadrul Centrului Medical International din Japonia, pentru dezvoltarea unei metode de extragere a vanilinei – aroma de vanilie – din baligar de vaca.

Pace: Laboratorul ‘Air Force Wright’, Dayton, Ohio, USA, pentru studiul asupra dezvoltarii unei arme chimice – asa-numita “gay bomb” – ce provoaca atractii sexuale irezistibile in rindul soldatilor inamici.


» sar de la una la alta si ajung unde ma apasa mai tare, adica in Romania… am trecut zilele trecute pe-acasa – de simbata 29 Sep. pina miercuri 3 Oct. caldurica, vreme buna – oamenii traiau intr-o vara perpetua.

dupa aproape 3 ore de zbor in aeronava Blu-R am aterizat pe aeroportul Baneasa… care Baneasa, ei bine – jale! mic, inghesuit, lipsit de o aerisire corespunzatoare, cu ingramadeala de nedescris in zona de recuperare a bagajelor, oameni speriati si nedumeriti ca isi primeau gentile desfacute (inaintea noastra aterizase un zbor din Valencia) – ofiterul insarcinat cu ordinea chemindu-i pe fiecare sa-si inspecteze agoniseala pentru a putea depunde mai apoi plingere, ce sa mai zic – iarmarocul pare loc de tihna in comparatie cu harmalaia de pe unul din aeroporturile Bucurestiului – capitala, nu-i asa? – europeana.

oameni veniti de la munca in Spania, delicventi intunecati la chip plecati sa scuture masline, ici-colo cite-un cetatean mai rasarit, cu toti isi asteptau mai mult sau mai putin rabdatori valizele… cu regret o spun, si fara nici o urma de infumurare – e pentru prima si ultima oara cind mai pun piciorul intr-o aeronava de-a companiei sus-mentionate. rusinos!

pitorescul s-a simtit si la achitarea biletului de tren pe ruta Ploiesti-Vest – Brasov. tren Rapid, bilet clasa a II-a – 29,5 RON, ca-s generos. seara la 9 jumate, in sfirsit acasa! mincarica, beuturica, somn usor, tihna cit cuprinde…

miercuri la amiaza ne gaseam pe vestitul DN1… pe serpentinele dinaintea Predealului un cirnat de masini lung de vreo 2 km. dintr-un spirit de gluma, si observind miscarea regulata a masinilor am intrebat “o fi vreun semafor la intrare?” mi-a confirmat tata iar odata pus roata in Predeal am observat cum jumatate din sosea era in reparatii, toate masinile circulind pe-o singura banda. distractia s-a intetit insa la intrarea in Bucuresti, putin inainte de Otopeni: bara la bara pe toate cele 3 benzi, pret de 45 de minute, pina am ajuns la Baneasa. nu blamez aglomeratia intr-o masura foarte mare – si in Germania sint o gramada de masini, motociclete, autobuze, etc… insa diferenta o face ordinea si educatia in trafic – doua aspecte care lipsesc adesea in Romania.

gata. acum avem treaba. trebuie sa vedem unde petrecem Revelionul anul asta. revin…

Leave a Reply

