ce mai e prin lume

seara trecuta plouase prin Stuttgart. incepuse cu o picuratura neinsemnata, un cer auriu, iar apoi s-a dezlantuit pret de citeva minute intr-o rapaiala serioasa. pina acasa am avut grija sa umezesc intens tot echipamentul de pe mine, de la bicicleta pina sus, in crestetul capului.

acum e liniste prin lume, orasul sta cuminte sub un val de racoare ce s-a vîrît de vreo doua zile prin toate cotloanele (nu mai degraba azi dimineata – m-am trezit cu un soi de promoroaca la nas de-mi era mai mare lehamitea sa ma dau jos din pat si sa ma pregatesc pentru serviciu). obligatiile insa… la fel si simbata trecuta, a trebuit sa onorez cu prezenta “Weinfest”-ul ce avea loc in plin tzentrum. vinuri bune, de soi, multe nu foarte pe placul meu – fiindca erau albe, iar eu cu vinul alb sint putin certat (intimplarea dateaza de cind am gustat o surcica in liceu), dar aveai de unde alege. nu mai tiu minte cit de nobil era soiul pe care l-am gustat simbata seara – cert e ca nu era nici rosu, nici rose ci mai degraba un ‘rose negru’ daca-l pot numi astfel… bun, băubil. lume… cit vedeai cu ochii. de la tineri liceeni pina la cel mai virstnic consumator, cu totii isi tratau simturile si se depanau la marginea paharului.

tirziu in noapte, un nene dres cu straie epocale a inceput sa ne mîne pe toti cu o talanga inspre casele noastre, asa ca ne-am ridicat ascultatori si-am adastat la o terasa primitoare.

n-am mai ramas foarte mult prin zona, osteneala de peste zi (ma mutasem dimineata in noul stabiliment) facindu-se simtita.

acum incercam sa ne tinem ocupati la birou – vin fel de fel de ravase cu solicitari, notificari si intrebari care nu asteapta aminare, dar cheful ne lipseste tuturor (ma refer aici la persoanele care conteaza – conu’ Pasternak si cu sus-numitul, aci de fata)… pe-o vreme ca asta s-ar potrivi mai degraba o sedere confortabila intr-un fotoliu, acompaniat de-un ceiulet ori o alta beutura fierbinte (daca tot e ‘Weinfest’ ar putea si organizatorii sa se gindeasca la niste retete de sezon) si sa te scufunzi incet intr-o amorteala, uitindu-te la lume cum se perinda prin fata ta, cu o muzichie in surdina, sorbind alene…

4 thoughts on “ce mai e prin lume

  1. Suna a chill out. Un contrast mare insa intre betiile de liceu si astea de acum. Acum cand bei practic nu zici ca te matolesti ci ca ai savurat niste pa’are de, ascultand o muzica nu stiu cum la lumina unei lampi. Vorbesc la modul general. Rezultatul e insa acelasi: un somn adanc imediat dupa.

  2. din auzitele/cititele mele doar Tecuciu’ e intrat la ape: cent-cent centimetr, baisse deux-cents. Zimnicea deux-cent metr, baisse cinquant. Hirsova – gheata la mal. Stuttgart, ploaie mocaneasca – coafura rezista.

Leave a Reply

