Ludwigsburg

Prin apropierea Stuttgart-ului, cam la 12 km nord de urbe salasluieste un domeniu princiar intins pe mai multe hectare (cite la numar, nu stiu exact – n-am stat sa le masor), care cuprinde 3 palate: Ludwigsburg (cel mai mare palat baroc din Germania), Favorite (domeniu vinatoresc) si Monrepos (folosit tot ca adapost intre doua puscaturi).

Dupa o seara de vineri prelunginta pina la orele 6 ale diminetii ma simteam usurel buimacit, asa ca a trebuit sa stau intins la orizontala, rapus de osteneala de peste zi. Simbata pe la amiaza am purces inspre domeniile sus-mentionate, nestiind decit statia la care trebuia sa cobor. Despre localizarea lor pe harta nu ma ingrijisem in prealabil, asa ca abia cind am coborit din S-Bahn am inceput sa ma ingrijorez. Prin nu stiu ce minune a magnetismului terestru, combinat cu efectul Coriolis si simtul meu natural al recompensei aflate imediat dupa colt am amusinat pe stradutele Ludwigsburgului tinind-o tot spre nord, pina ce mi s-au infatisat inainte-mi gradinile baroce ale palatului… Linistea domnea pretutindeni – acesta a fost primul lucru pe care l-am bagat de seama. Simteai fieful barocului pe masura ce inaintai pe mosie – arhitectura specifica epocii la tot pasul, completata de aranjamentele florale superbe.

A trecut o ora de preumblare princiara iar mai apoi am urcat dealul ce ducea inspre ‘Favorite’, una din resedintele vinatoresti ale altetelor. M-am mirat sa vad ca poteca era presarata din loc in loc cu ramasite ale trecerii unor ciute dar nu-mi inchipuiam sa vad odata ajuns la palat o turma de lopatari pasnici rumegind pasune. Nu erau atit de speriosi, pesemne nu i-a mai gonit nimeni de mult prin padure de-au ajuns sa manince din palmele vizitatorilor. Ici-colo mai zareai cite-un muflon mai sprintar alergind unde-l mina instinctul. Altul isi calea personalitatea impungind de zor un bustean, pina cind l-am deranjat cu blitul asa ca a lasat femela singura, ne…impresionata dar cu sperante.

Nu stiu cit timp mi-ar fi trebuit ca sa strabat intreaga padure – stiu doar ca dupa vreo 4 ore de plimbare sustinuta am simtit nevoia sa ma odihnesc nitel asa ca am purces inapoi, pe drumul pe care-l cunosteam.

Duminica a fost tihnita. Mi-am scos bicicleta, vreo doua ore am pedalat cu rivna apoi m-am asezat pe iarba la o lectura. Cind sa plec dau nas in nas cu Bianca & co., incingem un freesbie – mai luam citiva cetateni la tinta… mda… suna a jurnal in toata regula ce zic eu aici. “am facut, m-am sculat, am dres, l-am vazut pe, m-am intilnit cu, mi-a zis ca, am dat peste, m-am intors la, m-a sunat ea (hopa!)…” Gata, ultima publicatie anosta, dixit!

La multi ani lu’ mama mea, ca-i sf. Maria azi! Sa traiasca si sa-i vad p’amindoi cu bine cit de curind!

Peseu: pozele sint cam anacronice; incep cu parcul din centrul Stuttgart-ului si se termina cu palatul Ludwigsburg.

4 thoughts on “Ludwigsburg

  1. mersi fain! sa fie, asisderea si pt ai tai!

    da, e frumos prin unele zone din Ghermania… Liniste si pace. Si flori, si bere buna.

  2. INCREDIBIL. Cum sta cerbu… N-a invatat nik de la lebede. SI acu suntem comunitari. Ca cainii aia.

    Maitre – pune matale mana de la mana ( stanga de la dreapta ) si alcatuieste un slaidshau cu sunet si poze si sa il vad io pe ala cre se ridica inainte de scrisu de la sfarsit. Ca -i tumefiez coercitivo intempestiv okiu. ca il tine degeaba.

  3. hauileo, trai-mi-ar! …de-abia acu’ vazui comentariu’ lu’ matale, nene Chisca, ma ierti pentru intirziere… dadui de curind peste niscaiva scripturi mai da damult, prafuite in care zice cum se face la flash un slaidsou lesne de rasfoit si mai cu seama – lesne de admirat. m-am apucat de treaba mai deunazi; cind l-oi termina o sa fii primu’ care-si va da cu presupusu’! asa sa-mi ajute tastatura.

Leave a Reply

